Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Kupię CSS-13 w stanie nielotnym na ekspozycję stałą. Tel. 604 912 910


Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam samolot PZL 110 Koliber; rok produkcji: płatowiec 1979, silnik 1981; nalot całkowity 300h; od nowości hangarowany; wszystkie części oryginalne. Cena: 90 tys. zł. Zdjęcia można zobaczyć na sprzedajemy.pl. Kontakt: Leszek 697039084


Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

AT-P AVIATION Sp. z o. o. jest jedną z niewielu polskich firm lotniczych aktywnie działającą w segmencie projektowania i produkcji samolotów klasy General Aviation. Posiada biuro konstrukcyjne w Warszawie oraz zakład produkcyjny w Mielcu.
Firma pracuje obecnie nad przygotowaniem do prób w locie, uzyskaniem Certyfikatów Typu i wdrożeniem do produkcji dwóch bardzo innowacyjnych samolotów jedno (AT-5) oraz dwusilnikowego (AT-6 TWIN).
Równolegle planowane jest uruchomienie sprzedaży poprzez przygotowaną i aktywną sieć dealerską praktycznie na całym świecie.
Firma pracuje również nad hybrydowymi wersjami napędów obu samolotów.

 

W związku z realizacją zadań i nadchodzącymi projektami poszukujemy kandydatów na stanowisko :

Inżyniera Konstruktora o specjalności: płatowce (metalowe).

Miejsce pracy: Warszawa (1 etat) , Mielec (1 etat)

 

Zadania:
- Projektowanie a w tym tworzenie dokumentacji konstrukcyjnej samolotów w 2D i 3D.
- Nadzór nad wytwarzaniem zaprojektowanych części i zespołów.
- Obliczenia inżynierskie wspomagające proces projektowania.
- Udział (jako konstruktor i inżynier) we wszystkich fazach tworzenia projektu, struktury do prób i prototypu, w próbach naziemnych i w locie oraz w procesach certyfikacyjnych.
- Współpraca z Nadzorem Lotniczym (ULC i EASA).
- Udział w nowych wdrożeniach.

Docelowo także:
- bieżąca obsługa konstrukcyjna produkcji samolotu/ów,
- współpraca z Organizacją Produkującą, Serwisem oraz Marketingiem,
- tworzenie dokumentacji towarzyszącej, wprowadzanie zmian (instrukcje, biuletyny itd.) w ramach działań dotyczących ciągłej zdatności do lotu.

Wymagania:
- Wykształcenie wyższe techniczne (lotnicze)
- Minimum 2 lata doświadczenia w przemyśle lotniczym bądź przy projektowaniu samolotów
- Minimum dobra znajomość systemów CAD (NX)
- Znajomość języka angielskiego (dobrze widziana)
- Dyspozycyjność i gotowość do podróży służbowych
- Ciągła nauka podwyższająca kwalifikacje Pracownika

Oferujemy:
- Pracę w młodym, dynamicznym, ambitnym i świadomym celów zespole
- Szerokie możliwości rozwoju zawodowego i samorealizacji w ramach pełnego spektrum tworzenia statku powietrznego od pierwszego szkicu przez produkcję do międzynarodowej sprzedaży.
- Możliwość współtworzenia jednych z najbardziej innowacyjnych samolotów na rynku GA
- Dla najlepszych możliwość latania na produkowanych samolotach
- Atrakcyjne wynagrodzenie
- Premie za wynik

 

CV i list motywacyjny prosimy wysyłać pocztą elektroniczną na: tomek@atp-aviation.com



2021-04


Zamów e-wydanie w publio w e-kiosku


Kwietniowy numer "Przeglądu Lotniczego" już w kioskach i salonach prasowych, a w nim:

Użyteczny potwór
Intrygujący śmigłowiec o zaskakującym układzie i wyglądzie. O tym, jakie są możliwości K-Maxa, co go wyróżnia i jak jest odbierany przez pilotów, pisze Jarosław Dobrzyński.

PBN dla general aviation - cz. 2
Grzegorz Knast i Michał Andrzejewski rozwijają temat PBN, obowiązkowego od niedawna w szkoleniach IR. W drugim odcinku przybliżają różnice między RNAV a RNP i tłumaczą, dlaczego przy tych samych parametrach trasa samolotu może mieć rozbieżne zobrazowania.

Opowiem Ci o samolocie - cz. 10
Jak to się dzieje, że nawet przy dużym ruchu lotniczym samoloty komunikacyjne nie zderzają się? W dziesiątym już odcinku cyklu poświęconego budowie samolotu pasażerskiego Kamil Iwankiewicz przygląda się systemowi TCAS (Traffic Collision Avoidance System) i tłumaczy, dlaczego przy zagrożeniu kolizją ufa mu się bardziej niż kontroli ruchu lotniczego.

Z angielskim w świat - cz. 3
Zapraszamy do skosztowania trzeciej porcji zadań z języka angielskiego. Łukasz Wieczorek przybliża kolejne aspekty zdawania egzaminów z lotniczego angielskiego, tym razem skupiając się na komunikacji.

Licencja kluczem do świata
Opowiadając o swoich lotniczych podróżach po świecie i ilustrując je pięknymi zdjęciami, Hubert Massalski przekonuje Czytelników, że brak wpisu do licencji z językiem angielskim czy nieposiadanie prywatnego samolotu wcale nie musi pozbawiać nas możliwości zwiedzania najpiękniejszych zakątków świata z powietrza ? i zza "własnych" sterów. Dowodzi, że jest to o wiele łatwiejsze i bardziej ekonomiczne, niż wielu z nas sądzi.

Widzisz i wiesz
Przyglądamy się kolejnemu amatorskiemu oprzyrządowaniu, którego celem jest zapewnienie informacji o sytuacji ruchowej wokół statku powietrznego. Krzysztof Krawcewicz i Maciej Skrzypek dzielą się wynikami prób systemu, przeprowadzonych podczas lotu w okolicach Warszawy.

London calling
Filip Modrzejewski wykorzystał pustki w kontrolowanych przestrzeniach wielkich międzynarodowych lotnisk, by spojrzeć na Londyn z niedostępnej normalnie perspektywy, a także odwiedza malownicze, dziewicze zakątki Wielkiej Brytanii. W swoim artykule opisuje także proceduralne realia latania w Zjednoczonym Królestwie.

Autohol zamiast wyciągarki
Mało rozpowszechniona metoda startu szybowców budzi wiele wątpliwości, które w rozmowie z Martą Białą rozwiewa Mirosław Majchrzak, szybownik znany w środowisku jako Siara. Opowiada o tym, jak działa hol za samochodem i dlaczego stanowi całkiem poważną konkurencję dla wyciągarki, zaś Marta dzieli się wrażeniami z takiego startu.

Smak nowego sezonu
W swoim debiucie literackim Wiktor Krawcewicz przywołuje smaki wytęsknionego sezonu szybowcowego, opowiadając o wrażeniach ze swojego pierwszego lotu laszującego na Juniorze.

Nowy sezon - nowe paliwo
Tomasz Odzioba, instruktor samolotowy i wieloletni posiadacz samolotu ultralekkiego, dostarcza cennej wiedzy na temat użytkowania benzyny samochodowej. Tłumaczy, dlaczego paliwo, które pozostało w samolocie po zimie, nie nadaje się do użytku w rozpoczynającym się sezonie wiosenno-letnim.

A oprócz tego...
Lotnicze aktualności z kraju i ze świata, jak zawsze na czasie, felietony: Piotra Długiewicza, kpt. Jarosława Czaplickiego oraz artykuł wstępny Krzysztofa Krawcewicza, a także fotoimpresja Andrzeja Rutkowskiego przedstawiająca wyjątkową formację dwóch Harvardów w locie nad słonecznym Okęciem.

Życzymy miłej lektury


Redakcja PLAR