Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341


Potrzebna Cessna C150 lub C152 do szkolenia, zakres 100 h. Tel. 601 966 341



Aktualnosci
Artykuł 'Anatomia kłamstwa' z PLAR 3/13

Publikujemy w postaci cyfrowej artykuł "Anatomia kłamstwa" z numeru marcowego, w którym punktujemy niezgodne z prawdą tezy i argumenty prelegentów z zespołu Macierewicza oraz artykuł wstępny poświęcony wątpliwemu szacunkowi prof. Rońdy dla faktów. Dodatkowo polemika z recenzją artykułu.

 

Aktualizacja 14.04.2016 r.

Ponieważ obserwujemy duże zainteresowanie tematem katastrofy, poniżej zamieszczamy list Czytelnika wraz z ważnym artykułem nadesłany w kwietniu 2016 r.

 

Szanowny Panie Redaktorze,

Sześć lat po katastrofie smoleńskiej redakcja słusznie poświęciła temu tragicznemu wydarzeniu ponad połowę ostatniego wydania „PlusaMinusa”. Znalazło się tam wiele ciekawych informacji, jednak obraz nadal jest niepełny. Ta katastrofa to nie tylko tragedia, ale przykład nagromadzenia się bałaganu, niekompetencji i lekceważenia nie tyko przepisów, ale także zdrowego rozsądku.

Obecnie jestem od kilku lat emerytowanym urzędnikiem państwowym, ale w swym życiu zawodowym przez wiele lat zajmowałem się organizacją i realizacja zagranicznych podróży, wprawdzie nie prezydentów czy premierów, ale ministrów i wiceministrów i uważam się za wystarczająco doświadczonego, by zabrać głos w tej sprawie.

Uważam, że przy analizie przyczyn tej katastrofy zbyt mało miejsca poświęca się działaniom Kancelarii Prezydenta Lecha Kaczyńskiego, a przecież to w tym urzędzie zapadły kluczowe decyzje, które doprowadziły do tej katastrofy i jej rozmiarów, a mianowicie decyzje o wyborze środka transportu, godzinowego programu wizyty i składzie delegacji. Wprawdzie prowadząca śledztwo prokuratura nie dopatrzyła się przestępstwa urzędniczego, ale przede wszystkim dlatego, że w Kancelarii Prezydenta nie było szczegółowych przepisów w sprawie organizacji wizyt Prezydenta, więc nie można było nikomu przedstawić zarzutów w sprawie ich złamania bądź niedotrzymania. W tej sprawie nasuwa się pytanie, jak to było możliwe, że zarówno w Kancelarii Prezydenta jak i w Kancelarii Premiera nie było szczegółowych procedur w sprawie organizacji podróży najważniejszych osób w państwie, procedur, które umożliwiałyby jednoznaczne określenie, kto i na jakiej podstawie podjął każdą istotną decyzje, zarówno w fazie przygotowań, jak i w czasie realizacji każdej podróży. Interesujące jest też, czy obecnie te urzędy mają takie procedury, co znacznie ograniczyłoby popełnienia podobnego ryzyka w przyszłości. W jednym z pierwszych artykułów po katastrofie, w „Polska The Times”, wysokiej rangi oficer (nie pamiętam nazwiska) stwierdził, że nie została prawidłowo przeprowadzona analiza ryzyka, związanego z godzinowym programem wizyty Prezydenta Kaczyńskiego, co było jedną z głównych przyczyn katastrofy. Z uwagi na polityczny wymiar każdej decyzji w sprawie wizyt najważniejszych osób w państwie taka analiza powinna być obowiązkowo wykonywana z udziałem przedstawicieli właściwych urzędów, obsługujących najważniejsze osoby w państwie, w tym osób bezpośrednio współpracujących z VIP-ami.

Mam też przeczucie, że niewiele brakowało, by do tej tragedii nie doszło, gdyby poczucie odpowiedzialności urzędników za bezpieczeństwo było właściwie. Dlaczego przedstawiciel Kancelarii Prezydenta, znając skład delegacji nie skontaktował się z dowództwem 36 Specpułku z informacją – przy takim składzie delegacji bezpieczeństwo pasażerów jest najwyższym priorytetem. Czy gdyby śp. Dyr. Kazana, po informacji od załogi, że nie ma warunków do lądowania zamiast słów „a to mamy problem” powiedział (także we własnym interesie) „Panowie, bezpieczeństwo pasażerów jest najważniejsze”, to może by ich sprowokował, aby nie przekraczali polskich przepisów oraz dyspozycji kontrolerów. Czy w związku z tym nie powinno się przeprowadzić szkoleń wśród wyższych urzędników państwowych, towarzyszących najważniejszym osobom w państwie w zakresie zasad bezpieczeństwa i ograniczania ryzyka do niezbędnego minimum?

 

 

Z poważaniem

Antoni Miklaszewski

 









Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy