Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Kupię CSS-13 w stanie nielotnym na ekspozycję stałą. Tel. 604 912 910


Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam samolot PZL 110 Koliber; rok produkcji: płatowiec 1979, silnik 1981; nalot całkowity 300h; od nowości hangarowany; wszystkie części oryginalne. Cena: 90 tys. zł. Zdjęcia można zobaczyć na sprzedajemy.pl. Kontakt: Leszek 697039084


Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

AT-P AVIATION Sp. z o. o. jest jedną z niewielu polskich firm lotniczych aktywnie działającą w segmencie projektowania i produkcji samolotów klasy General Aviation. Posiada biuro konstrukcyjne w Warszawie oraz zakład produkcyjny w Mielcu.
Firma pracuje obecnie nad przygotowaniem do prób w locie, uzyskaniem Certyfikatów Typu i wdrożeniem do produkcji dwóch bardzo innowacyjnych samolotów jedno (AT-5) oraz dwusilnikowego (AT-6 TWIN).
Równolegle planowane jest uruchomienie sprzedaży poprzez przygotowaną i aktywną sieć dealerską praktycznie na całym świecie.
Firma pracuje również nad hybrydowymi wersjami napędów obu samolotów.

 

W związku z realizacją zadań i nadchodzącymi projektami poszukujemy kandydatów na stanowisko :

Inżyniera Konstruktora o specjalności: płatowce (metalowe).

Miejsce pracy: Warszawa (1 etat) , Mielec (1 etat)

 

Zadania:
- Projektowanie a w tym tworzenie dokumentacji konstrukcyjnej samolotów w 2D i 3D.
- Nadzór nad wytwarzaniem zaprojektowanych części i zespołów.
- Obliczenia inżynierskie wspomagające proces projektowania.
- Udział (jako konstruktor i inżynier) we wszystkich fazach tworzenia projektu, struktury do prób i prototypu, w próbach naziemnych i w locie oraz w procesach certyfikacyjnych.
- Współpraca z Nadzorem Lotniczym (ULC i EASA).
- Udział w nowych wdrożeniach.

Docelowo także:
- bieżąca obsługa konstrukcyjna produkcji samolotu/ów,
- współpraca z Organizacją Produkującą, Serwisem oraz Marketingiem,
- tworzenie dokumentacji towarzyszącej, wprowadzanie zmian (instrukcje, biuletyny itd.) w ramach działań dotyczących ciągłej zdatności do lotu.

Wymagania:
- Wykształcenie wyższe techniczne (lotnicze)
- Minimum 2 lata doświadczenia w przemyśle lotniczym bądź przy projektowaniu samolotów
- Minimum dobra znajomość systemów CAD (NX)
- Znajomość języka angielskiego (dobrze widziana)
- Dyspozycyjność i gotowość do podróży służbowych
- Ciągła nauka podwyższająca kwalifikacje Pracownika

Oferujemy:
- Pracę w młodym, dynamicznym, ambitnym i świadomym celów zespole
- Szerokie możliwości rozwoju zawodowego i samorealizacji w ramach pełnego spektrum tworzenia statku powietrznego od pierwszego szkicu przez produkcję do międzynarodowej sprzedaży.
- Możliwość współtworzenia jednych z najbardziej innowacyjnych samolotów na rynku GA
- Dla najlepszych możliwość latania na produkowanych samolotach
- Atrakcyjne wynagrodzenie
- Premie za wynik

 

CV i list motywacyjny prosimy wysyłać pocztą elektroniczną na: tomek@atp-aviation.com



Aktualnosci
Zaczęło się 14 grudnia w Kitty Hawk…


Kiedy patrzymy w niebo na mknące po nim "stalowe ptaki", a nie jesteśmy pasjonatami lotnictwa możemy nawet nie wiedzieć, że cała historia zaczęła się do dwóch braci, którym nie do końca dobrze szło w biznesie rowerowym – miedzy innymi dlatego, że zamiast inwestować zyski w firmę przeznaczali je na mrzonki o maszynie cięższej od powietrza, którą, niczym rowerem na ziemi, da się precyzyjnie sterować w powietrzu.



Bracia Orville Wright (ur. 19 sierpnia 1871, zm. 30 stycznia 1948) i Wilbur Wright (ur. 16 kwietnia 1867, zm. 30 maja 1912) - bo o nich mowa - dorastali w Dayton w stanie Ohio (USA), gdzie od 1892 prowadzili wytwórnię i warsztaty naprawy rowerów Wright Cycle Company, w chwilach wolnych od obowiązków biznesowych poświęcali się swojej pasji, jaką było ujarzmienie powietrza, bazując na doświadczeniach europejskich pionierów lotnictwa, szczególnie Otto Lilienthala.



Okolice Dayton nie oferowały jednak odpowiednich warunków do prób z szybowcami sterowanymi za pomocą zwichrzenia skrzydeł. Dlatego też w 1900 r. w celu kontynuowania eksperymentów lotniczych przenieśli się do Kitty Hawk w Karolinie Północnej, gdzie panowały bardzo dobre warunki terenowe do testów oraz sprzyjające im warunki meteorologiczne w postaci stałych i równych silnych wiatrów. Po trzech latach eksperymentów, 23 marca 1903 złożyli wniosek o patent (przyznany 22 maja 1906, U.S. Patent No. 821.393) na swój sposób sterowania maszynami latającymi. W tym samym roku budują swój pierwszy samolot napędzany eksperymentalnym czterocylindrowym silnikiem spalinowym zbudowanym przez ich pracownika Charlie Taylora.



14 grudnia 1903 Wilbur Wright dokonał pierwszej próby oblotu samolotu Wright Flyer I startując nim z niewielkiego wzniesienia. Lot na odległość 36 metrów był nie do końca udany i zakończony lekkim uszkodzeniem samolotu. Jego skutki i niezbyt zadowoloną minę pilota możecie zobaczyć na zdjęciu poniżej, wykonanym przez jego brata w chwilę po pierwszym lądowaniu samolotu w historii.



Kolejne próby po drobnych naprawach i modyfikacjach miały miejsce 17 grudnia 1903. Tego dnia pilotem był Orville Wright, który ok. godziny 10.35, zniósł się w powietrze na "pokładzie" Flyera I wykonując nim lot trwający 12 sekund na "rekordową" odległość około 37 metrów (120 stóp). W czwartym locie tego dnia, Wilbur Wright postanowił poprawić swój wynik z 14 grudnia, co mu się udało, ponieważ przeleciał tym razem aż 279 metrów w 59 sekund.



Choć wiele osób i autorytetów uważa, że za pierwszy lot samolotu należy uznać pierwszy w pełni udany lot Orvillea 17 grudnia, lecz autor tego tekstu jest zadnia, że palmę pierwszeństwa należy przyznać Wilburowi Wrightowi za jego lot z 14 grudnia – którego 113 rocznicę dzisiaj obchodzimy. Wszak jak mówi lotnicze porzekadło, każdy lot po którym załoga może o własnych siłach opuścić pokład i nie trzeba angażować służb lotniskowych do uprzątnięcia wraku należy uznać za udany.

Zainteresowanych pasjonującą historią pionierów lotnictwa odsyłamy do książki Pana Ryszarda Witkowskiego „Bracia Wright, czyli początki współczesnego lotnictwa”

Wszystkie zdjęcia: Oryginalne fotografie wykonane przez Braci Wright ze zbiorów Prints and Photographs Division, Library of Congress, Washington, D.C.







Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy