Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Kupię CSS-13 w stanie nielotnym na ekspozycję stałą. Tel. 604 912 910


SPRZEDAM

SPRZEDAM 50 lub 100% udziału w zarejestrowanej motolotni: Air Creation XP17 / Jazz 2000 / Subaru EA81-100 KM , 2 zapłony, przekładnia zębata, nowe śmigło, stroby, instalacja radiowa, hangarowana, stan dobry.


Cena: do negocjacji

Kontakt: Jmaviator2010@gmail.com



INNE

Aktualnosci
Tankujemy tylko zgodnie z AFM i STC

 

 

 

Tyle już mitów krąży w internecie o artykule „Paliwo samochodowe - fakty i mity”, który ukazał się w PLAR 10/20, że najwyższa pora by "mówcy internetowi" zapoznali się z jego treścią. Przypomnijmy jego tezy:

  1. Należy tankować do samolotów tylko paliwo zgodne z Instrukcją Użytkowania Samolotu AFM lub posiadanym STC
  2. Dla silników Rotax zalecanym przez AFM paliwem jest benzyna samochodowa wg normy EN228
  3. Dla silników Rotax niezalecanym aczkolwiek dopuszczalnym pod licznymi zastrzeżeniami może być Avgas 100LL
  4. Jeżeli instrukcja użytkowania samolotu nie wymienia paliwa UL91 – nie należy go permanentnie w danym samolocie stosować, chyba że ma się do tego inne podstawy prawne
  5. Jak sprawdzić przy zakupie czy paliwo samochodowe ma dobrą jakość - przykłady certyfikatów zgodności z normą EN228
  6. W artykule przedstawione są też doświadczenia z kilkunastoletniej eksploatacji samolotów Tecnam P2006 i Cruiser PS28 z silnikami Rotax oraz C172 (wcześniej  152 i 150) z STC firmy Petersen.

Artykuł spotkał się ze świetnym przyjęciem Prenumeratorów i Czytelników Przeglądu Lotniczego, którzy dziękowali nam za podjęcie ważnego tematu.

Redakcja nie odpowiada za wypowiedzi sprzeczne z treścią artykułu, rzekomo z niego wywiedzione, pojawiające się w internecie na różnych forach.

Zapraszamy do lektury i latania z głową.

 

W załączeniu dokumenty do których się odnosimy w artykule. 

ROTAX

AFM Paliwo ograniczenia

Certyfikat 95

Certyfikat 98









Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy