Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Kupię CSS-13 w stanie nielotnym na ekspozycję stałą. Tel. 604 912 910


Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam samolot PZL 110 Koliber; rok produkcji: płatowiec 1979, silnik 1981; nalot całkowity 300h; od nowości hangarowany; wszystkie części oryginalne. Cena: 90 tys. zł. Zdjęcia można zobaczyć na sprzedajemy.pl. Kontakt: Leszek 697039084


Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



Aktualnosci
TBM 940 z HomeSafe

 

 

6 maja Daher przedstawił szczegóły techniczne turbośmigłowego TBM 940 Model 2020, który jest wyposażony w system HomeSafe.

 

Autoland to rozwiązanie, które umożliwia automatyczne lądowanie na najbliższym dostępnym pasie startowym w sytuacji, gdy pilot/załoga nie jest w stanie bezpiecznie sprowadzić samolot na ziemię. O systemie Autoland pisaliśmy w PLAR 12/2019.

 

W TBM 940 Autoland można aktywować ręcznie za pomocą łatwo rozpoznawalnego pomarańczowego przycisku na tablicy przyrządów. W oparciu o informacje o pogodzie, ruchu i terenie, zapasie paliwa i długości dostępnych dróg startowych Autoland wybiera najbardziej dogodne do lądowania lotnisko.

 

 

HomeSafe bazuje na funkcji Autoland będącej częścią systemu zintegrowanej awioniki Garmin G3000. Prace nad systemem dedykowanym dla TBM trwały w Daher Aircraft Division od 2017 r. W ich wyniku powstało 20 wersji systemu HomeSafe. 

 

Daher zgłosił HomeSafe do certyfikacji europejskim i amerykańskim nadzorom lotniczym. Certyfikacja, która spodziewana jest jeszcze tej wiosny, umożliwi pierwsze dostawy samolotów z tym systemem w czerwcu br. HomeSafe będzie również dostępny jako pakiet modernizacyjny w samolotach TBM 940 wcześniejszej produkcji w cenie od 85 000 USD.

 

 

 

- TBM 940 na nowo definiuje bezpieczeństwo i niezawodność w swojej kategorii i kontynuuje pragmatyczne podejście Dahera do automatyzacji kokpitu, której celem jest zmniejszenie obciążenia pracą pilota i zwiększenie jego świadomości sytuacyjnej - powiedział Nicolas Chabbert, wiceprezes działu samolotów Daher. - HomeSafe rozszerza innowacyjność TBM o funkcję, która dotyczy bezpieczeństwa dostrzegalnego przez pasażera.

 

Po włączeniu HomeSafe pasażerowie otrzymują stosowne informacje poprzez komunikaty na wielofunkcyjnym wyświetlaczu. Służby ruchu lotniczego zostają automatycznie poinformowane o sytuacji zagrożenia, a na transponderze automatycznie ustawiany jest kod alarmowy. System we współpracy z autopilotem wykonuje podejście do lądowania, a po przyziemieniu uaktywnia hamulce i wyłącza silnik po pełnym zatrzymaniu.

 

Pilot poprzez wyłączenie autopilota może w dowolnym momencie wyłączyć funkcję Autoland, aby wznowić normalny lot. HomeSafe w TBM 940 współpracuje z autopilotem i automatyczną przepustnica, a także z funkcjami systemu TBM e-Copilot, w skład którego wchodzi awaryjne zniżanie (EDM) i automatyczne wykrywanie oblodzenia. Wykorzystuje on także dane o ruchu (ADS-B, FIS-B), informacje o pogodzie (XM weather, Garmin Connext itp.) oraz sygnały z radiowysokościomerza.

 

 

HomeSafe obejmuje także automatyczne sterowanie klapami, podwoziem i światłami lądowania, Zastosowanie awaryjnego automatycznego układu hamulcowego skutkowało dodaniem do standardowego układu dodatkowego zbiornika na płyn hydrauliczny. Dodano również zawór odcinający paliwo w celu zatrzymania silnika.

 

Oprócz HomeSafe, TBM 940 z tegorocznej produkcji jest wyposażony w dopplerowski radar pogodowy Garmin GWX 75, który w czytelny sposób obrazuje sytuację pogodową nawet w odległości do 320 NM przed samolotem w 120-stopniowej płaszczyźnie poziomej. Opcjonalnie może być on rozszerzony o moduły wykrywania turbulencji i tłumienia spowodowanych nią zakłóceń, także przy ziemi.

 

fot. Daher









Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy