Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Kupię CSS-13 w stanie nielotnym na ekspozycję stałą. Tel. 604 912 910


Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam samolot PZL 110 Koliber; rok produkcji: płatowiec 1979, silnik 1981; nalot całkowity 300h; od nowości hangarowany; wszystkie części oryginalne. Cena: 90 tys. zł. Zdjęcia można zobaczyć na sprzedajemy.pl. Kontakt: Leszek 697039084


Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

AT-P AVIATION Sp. z o. o. jest jedną z niewielu polskich firm lotniczych aktywnie działającą w segmencie projektowania i produkcji samolotów klasy General Aviation. Posiada biuro konstrukcyjne w Warszawie oraz zakład produkcyjny w Mielcu.
Firma pracuje obecnie nad przygotowaniem do prób w locie, uzyskaniem Certyfikatów Typu i wdrożeniem do produkcji dwóch bardzo innowacyjnych samolotów jedno (AT-5) oraz dwusilnikowego (AT-6 TWIN).
Równolegle planowane jest uruchomienie sprzedaży poprzez przygotowaną i aktywną sieć dealerską praktycznie na całym świecie.
Firma pracuje również nad hybrydowymi wersjami napędów obu samolotów.

 

W związku z realizacją zadań i nadchodzącymi projektami poszukujemy kandydatów na stanowisko :

Inżyniera Konstruktora o specjalności: płatowce (metalowe).

Miejsce pracy: Warszawa (1 etat) , Mielec (1 etat)

 

Zadania:
- Projektowanie a w tym tworzenie dokumentacji konstrukcyjnej samolotów w 2D i 3D.
- Nadzór nad wytwarzaniem zaprojektowanych części i zespołów.
- Obliczenia inżynierskie wspomagające proces projektowania.
- Udział (jako konstruktor i inżynier) we wszystkich fazach tworzenia projektu, struktury do prób i prototypu, w próbach naziemnych i w locie oraz w procesach certyfikacyjnych.
- Współpraca z Nadzorem Lotniczym (ULC i EASA).
- Udział w nowych wdrożeniach.

Docelowo także:
- bieżąca obsługa konstrukcyjna produkcji samolotu/ów,
- współpraca z Organizacją Produkującą, Serwisem oraz Marketingiem,
- tworzenie dokumentacji towarzyszącej, wprowadzanie zmian (instrukcje, biuletyny itd.) w ramach działań dotyczących ciągłej zdatności do lotu.

Wymagania:
- Wykształcenie wyższe techniczne (lotnicze)
- Minimum 2 lata doświadczenia w przemyśle lotniczym bądź przy projektowaniu samolotów
- Minimum dobra znajomość systemów CAD (NX)
- Znajomość języka angielskiego (dobrze widziana)
- Dyspozycyjność i gotowość do podróży służbowych
- Ciągła nauka podwyższająca kwalifikacje Pracownika

Oferujemy:
- Pracę w młodym, dynamicznym, ambitnym i świadomym celów zespole
- Szerokie możliwości rozwoju zawodowego i samorealizacji w ramach pełnego spektrum tworzenia statku powietrznego od pierwszego szkicu przez produkcję do międzynarodowej sprzedaży.
- Możliwość współtworzenia jednych z najbardziej innowacyjnych samolotów na rynku GA
- Dla najlepszych możliwość latania na produkowanych samolotach
- Atrakcyjne wynagrodzenie
- Premie za wynik

 

CV i list motywacyjny prosimy wysyłać pocztą elektroniczną na: tomek@atp-aviation.com



Aktualnosci
Jubileusz Klubu Pilotów Doświadczalnych

 

 

W 2020 roku Klub Pilotów Doświadczalnych (KPD) obchodzi 30 rocznicę swojego założenia.

 

Pod koniec lat 90. funkcjonowało w Polsce kilka silnych zakładów przemysłu lotniczego. W każdym z nich była komórka zajmująca się projektowaniem nowego sprzętu oraz badaniem już istniejącego i próbami prototypów. Pomysł na stworzenie organizacji, która integrowałaby to środowisko, mocno rozproszone po całym kraju, powstał równolegle w zakładach w Mielcu oraz w Warszawie. 

 

Brak wcześniejszych doświadczeń związanych tworzeniem i działalnością takiej organizacji wydłużył okres poszukiwań odpowiedniej formy organizacyjnej. Ciekawe rozwiązanie zaproponował Tadeusz Kurcyk, działacz związany z Stowarzyszeniem Inżynierów i Techników Mechaników Polskich (SIMP) oraz z Naczelną Organizacją Techniczną (NOT). Zaproponował on atrakcyjną dla pilotów doświadczalnych formę klubu, działającego przy którymś z wojewódzkich oddziałów stowarzyszenia. 

 

Wniosek z Deklaracją Założycielską Klubu Pilotów Doświadczalnych złożono w Sekretariacie Oddziału Warszawskiego (OW) SIMP. Deklaracje podpisało 11 pilotów jako członkowie-założyciele. Byli to: Tadeusz Dunowski, Jerzy Jędrzejewski i Jerzy Wojnar z WSK PZL-Warszawa Okęcie, Henryk Bronowicki, Zbigniew Świerczyński i Czesław Żywocki z WSK PZL-Mielec, Zbigniew Dąbski, Jerzy Roman Dyczkowski i Henryk Petruczynik z WSK PZL-Świdnik oraz Jerzy Bereżański i Ludwik Natkaniec z Instytutu Lotnictwa. 

 

Formalną zgodę na utworzenie Klubu Pilotów Doświadczalnych przy OW SIMP uzyskano 21 kwietnia 1989 r. i  ta data jest zatem uznawana za początek istnienia Klubu. Jednocześnie w Mielcu powstał projekt znaczka „Pilot Doświadczalny”, który został graficznym symbolem Klubu. Autorem znaczka jest Józef Misiaczek.

 

Pierwsze założycielskie zebranie KPD miało miejsce 25 stycznia 1990 r. w Sali Kominkowej Domu Technika NOT w Warszawie. Udział w nim wzięło 20 osób. Wybrany został wtedy pierwszy Zarząd Klubu w składzie: przewodniczący (prezes) Ryszard Witkowski, sekretarz Jerzy Jędrzejewski, skarbnik Jerzy Bereżański i członek Zarządu Henryk Bronowicki. Honorowym gościem tego zebrania był Tadeusz Kurcyk. Uchwalono też pierwszy wariant Regulaminu Klubu, podjęto postanowienie o ustanowieniu dwustopniowej, Złotej i Srebrnej, odznaki “Pilot Doświadczalny” i przyjęto logo Klubu. 

 

Przyjęta została również uchwała o kryteriach członkostwa i zasadach przyznawania wspomnianej odznaki oraz zaaprobowano wniosek, aby każdego roku organizowane były Doroczne Spotkania Klubu Pilotów Doświadczalnych, w których udział braliby członkowie, ich rodziny, jak również przyjaciele i sympatycy KPD. Styczniowe zebranie w warszawskim Domu Technika postanowiono uznać za Spotkanie nr 1 Klubu Pilotów Doświadczalnych.

 

Ryszard Witkowski

Marcin Szaliłow









Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy