Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



Aktualnosci
List otwarty do ULC

List otwarty Krzysztofa Krawcewicza, Redaktora Naczelnego Przeglądu Lotniczego oraz Pawła Korca, Redaktora Naczelnego portalu dlapilota.pl do Prezesa Urzędu Lotnictwa Cywilnego Piotra Samsona.

 
                                                               
                                                                Warszawa, 22.03.2019
 
Przegląd Lotniczy – Aviation Revue
mięsięcznik general aviation
 
Portal dlapilota.pl
                                                               
                                                                Prezes   
                                                                Urzędu Lotnictwa Cywilnego
                                                                Pan Piotr Samson
 
 
 
Niewydolność LKE – kryzys ULC
 
Jako media lotnicze zajmujące się żywotnymi problemami lotnictwa w Polsce, pragniemy zwrócić uwagę Pana Prezesa, na prawdziwie kryzysową sytuację w jakiej znalazła się Lotnicza Komisja Egzaminacyjna.
 
Niedostępność egzaminów teoretycznych, dla osób które uiściły opłatę egzaminacyjną musi być natychmiast naprawiona. Jest to sytuacja skandaliczna świadcząca o nieudolności państwowego urzędu odpowiedzialnego za licencjonowanie kadr dla lotnictwa.
 
Problemy
 
Osoby które zapisały się na egzamin dostają kod aktywacyjny do rezerwacji. JEST TO CZEK BEZ POKRYCIA wydany przez urząd państwowy. Okazuje się, że żadna rezerwacja nie jest możliwa ponieważ wszystkie terminy do czerwca są zajęte. A późniejszych nie ma.
 
Od ogłoszenia przez ULC nowych terminów o północy mija dosłownie chwila kiedy już żadna rezerwacja nie jest możliwa. 21 marca ULC miał udostępnić dodatkowe miejsca, nie podając o której godzinie. O godz. 0:07 nie było już ani jednego.
 
Dochodzi już do masowego dokonywania rezerwacji ponad potrzeby z zamiarem późniejszej wymiany na inne dogodniejsze. Rezerwacja stała się aktywem wymienialnym na inne dobra.
 
Osoby, które rozpoczęły zdawanie egzaminów są pozbawione przez to fizycznej możliwości ukończenia ich – w okresie przewidzianym na zdawanie nie mają zagwarantowanej możliwości wzięcia udziału w sesji.
Oferuje się im miejsca bez rezerwacji - wpuszczenie na salę jeżeli będą wolne miejsca.
To rodzi sytuacje upokarzające – koczowanie nocne pod urzędem i stanie w wielogodzinnych kolejkach w atmosferze zupełnie nie przystosowanej do zdawania egzaminów,  konflikty i nerwy.
 
Skutki
 
- Opóźnienie karier zawodowych i wymierne straty poniesione przez ludzi usiłujących się dostać na wykupiony egzamin.
- Zła reputacja ULC
 
Środki zaradcze
 
- nie przerywać organizowania sesji na czas letni
- skrócić okres przerwy między sesjami
- wydłużyć czas sesji do 17.00 lub do 18.00  bo niekóre przedmioty np. nawigacja i meteorologia wymagają 2 godzin zdawania i na 2 godziny przed końcem sesji osoby które czekają na ten egzamin nie są przyjmowane.
- powołać terenowe ośrodki egzaminacyjne tak jak w przypadku egzaminów English Proficiency Check
 
Szkoły lotnicze są zainteresowane tym, by pomóc ULC w zorganizowaniu takich ośrodków.
Wyposażyć je w monitorowane sale i komputery - są gotowe do współpracy natychmiast i oczekują na spotkanie.
 
Sytuacja wymaga zdecydowanych działań ze strony Prezesa ULC – fala klientów na egzamin nie opadnie szybko i nie ma co liczyć, że problem się sam rozwiąże – świadczy o tym pełne wypełnienie miejsc w ośrodkach szkolenia. 
 
Z naszej strony – chętnie powiadomimy naszych czytelników o tym, że sytuacja została wskutek działań Pana Prezesa skutecznie naprawiona.
 
 
W imieniu środowiska lotniczego
 
Z poważaniem
 
Krzysztof Krawcewicz                                  Paweł Korzec
Redaktor naczelny                                      Redaktor naczelny
Przegląd Lotniczy – Aviation Revue              dlapilota.pl








Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy