Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



Aktualnosci
Przygotuj się do egzaminu

 

 

Zapraszamy do przeczytania wywiadu na temat szkolenia PASS ATPL i problemów piętrzących się przed przyszłymi pilotami zawodowymi, którzy zanim uzyskają upragnioną licencję, muszą zgłębić ogromną ilość wiedzy i potem zaliczyć poszczególne przedmioty przed komisją Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Jednak są sposoby, aby cykl przygotowań był bardziej efektywny.

 

Czym dokładnie jest szkolenie/kurs, który oferujecie, bo jest to zupełna nowość na rynku.
 
Arkadiusz Fleiszer: Nasz kurs jest odpowiedzią na potrzeby rynku. Sami uczestniczyliśmy w kursach, w moim przypadku PPL(A) oraz ATPL(A), a Mariusz PPL(A), CPL(H), ATPL(A) oraz ATPL(H) i pewnie jak wiele innych osób odnieśliśmy to samo wrażenie, a mianowicie nijak ma się wiedza oferowana w trakcie kursów do tego z czym musimy zmierzyć się w ULC podczas egzaminów teoretycznych.
Nikt nie powiedział nam jak się uczyć, jak przygotować się do sesji, jak zaplanować sesję, jak rozwiązywać pytania, jak posługiwać się suwakami. Najczęściej była to sucha elementarna wiedza lotnicza, która nijak ma się do egzaminów, które były przed nami. Kursant po uzyskaniu zaświadczenia zostawiany był samemu sobie w kwestii przygotowania się do egzaminów z dostępnych baz pytań. Wielokrotnie sami kursanci dzielą się później swoimi doświadczeniami w „starciu” z Urzędem Lotnictwa Cywilnego i na podstawie tych doświadczeń można było wyrobić sobie jakąś własną ścieżkę zaliczenia egzaminów. Niestety kwestia przygotowania się do egzaminów wciąż pozostawała nierozwiązana... I tu pojawia się właśnie nasz kurs, który porusza najbardziej problematyczne zagadnienia oraz kwestie zadań obliczeniowych podczas egzaminów teoretycznych.
 
Na co w takim razie może liczyć uczestnik kursu po Waszym szkoleniu?
 
Mariusz Fiedosewicz: Kompleksowo przygotowujemy do przedmiotów obliczeniowych. Uczymy posługiwania się suwakami nawigacyjnymi, uczymy rozwiązywać konkretne zadania z baz pytań, uczymy metod pamięciowych, tzw. „mnemonics”, które zamiast żmudnego uczenia się kilkudziesięciu pytań na pamięć pozwalają eliminować znacznie zakres pytań do nauki. Dodatkowo omawiamy kwestie tego jak się uczyć, jak wykorzystywać potencjał, który jest w dostępnych bazach pytań. Omawiamy metody nauki. W większości przypadków nikt nas nie uczył w szkołach, jak uczyć się efektywnie. Przede wszystkim jak planować naukę, jak wyznaczać sobie cele, jak podążać wyznaczoną ścieżką i jak wykorzystać pełen potencjał naszego umysłu. A to wszystko podajemy w bardzo przystępny sposób, unikając zawiłych wzorów, sformułowań, czy też definicji. Pomagamy zaplanować sesję, co stanowi bardzo duże ułatwienie.
 

Mariusz Fiedosewicz
 
Skąd czerpiecie wiedzę i doświadczenie którym się dzielicie?
 
Mariusz Fiedosewicz: Latam od 2000 roku, kiedy zacząłem studia na Wyższej Szkole Oficerskiej Sił Powietrznych, gdzie zdobyłem tytuł inżyniera. Przez 18 lat latałem na wielu typach śmigłowców i samolotów zarówno w Polsce, jak i za granicą. Kształciłem się w Stanach Zjednoczonych, gdzie po raz pierwszy pokazano mi, jak należy wyznaczać sobie cele, realizować je, wykorzystywać swój potencjał. W 2018 roku opuściłem szeregi polskiej armii mając już w kieszeni cywilne licencje PPLA, CPLH i będąc w trakcie zdawania ATPL(A) i ATPL(H). W sumie w okresie 2 lat zdałem w ULC 40 egzaminów nigdy nie ponosząc porażki. Zawsze czułem się doskonale przygotowany do każdego egzaminu. W trakcie zdawania zacząłem udzielać korepetycji z różnych przedmiotów ludziom, których poznałem na kursach, zauważyłem, że potrafię przekazać wiedzę w bardzo przystępny sposób. A dla mnie była to duża dawka informacji na temat tego, z czym najczęściej borykają się zdający egzaminy, bo zazwyczaj zagadnienia generujące problemy się powtarzają.
 
Co najczęściej generuje problemy dla zdających?
 
Mariusz Fiedosewicz: Zdecydowanie obliczeniówka, tzn. nawigacja – która jest upiornie wytłumaczona w bazach pytań, Mass ballance, Meteorologia, kilka zagadnień dotyczących przyrządów, zależności prędkości, wysokości, przeliczania ich. Działania niektórych przyrządów. To z pewnością powracające kwestie, które nie dają spać tym, którzy zdają egzaminy.
 
Na co jeszcze oprócz wiedzy mogą liczyć słuchacze na kursie?
 
Arkadiusz Fleiszer: Nasz kurs jest unikalny pod względem wykorzystania do zobrazowania wielu zagadnień w kabinie symulatora Boeinga 737. Kabina posiada odwzorowanie 1:1. Pokazujemy w niej, jak działa TCAS, GPWS, EICAS, jak wygląda zobrazowanie informacji na PFD, działanie Stick Shakera, Stick Pushera. Odwzorowane są wszystkie informacje jak w trakcie lotu. Co innego uczyć się o systemie, którego nigdy się nie używało, a co innego móc zobaczyć w praktyce, jak coś działa, jakie komunikaty generuje, jakimi kolorami system odwzorowuje przekaz informacji.
 

Arkadiusz Fleiszer
 
Komu dedykowalibyście udział w kursie?
 
Arkadiusz Fleiszer: Kurs jest dla każdego, komu nie wystarczą wyjaśnienia z baz pytań, kto miał wcześniej problemy z egzaminami do przedmiotów wspomnianych wcześniej. Jest to też świetna forma odświeżenia wiedzy dla kogoś, kto przygotowuje się do screeningu do linii. Sama możliwość zapoznania się w praktyce z kokpitem B737 działa na wiele osób przekonywująco, ale dopiero w połączeniu z wiedzą kurs ten stanowi bardzo dobre podstawy do tego, by poczuć się pewnie zarówno w trakcie egzaminów, jak i w trakcie procesu rekrutacji do linii.
 
Czy do udziału w kursie trzeba się specjalnie przygotować?
 
Mariusz Fiedosewicz: Wymagamy jedynie znajomości podstawowych pojęć, definicji, tak żeby kursant wiedział o czym mówimy. To powoduje, że w trakcie kursu możemy skupić się na tłumaczeniu tych najbardziej zawiłych kwestii, zamiast poświęcać czas na naukę definicji. Wręcz odradzamy uczestnikom samodzielnego zgłębiania zadań, ponieważ w wielu przypadkach powoduje to efekt odrzucenia, zniechęcenia do nauki. Najtrudniejsze rzeczy omawiamy na kursie i z mojego doświadczenia każdy, z kim dzieliłem się wiedzą, był zdumiony, że zawiłe kwestie można wytłumaczyć tak prosto, a zdarzało mi się, że pomagałem ludziom w beznadziejnych, prawie straconych sytuacjach, kiedy zostawała im ostatnia szansa na zdanie egzaminu i zawsze się udawało.
 
*****
 
Wykładowca: Mariusz Fiedosewicz, inżynier, magister. Absolwent Wyższej Szkoły Oficerskiej Sił Powietrznych, Akademii Obrony Narodowej, Szkoły Lotnictwa Wojsk Lądowych Stanów Zjednoczonych (Fort Rucker – Home of Army Aviation School, Al, USA), Defence Language Institute (Lackland Air Force Base, San Antonio, TX, USA). Aktywnie wykonujący loty w ramach posiadanych licencji CPL(H) oraz CPL(A), nalot 1600 h.
 
Organizacja wykładów: Arkadiusz Fleiszer, dyrektor do spraw rozwoju oraz marketingu firmy PASS ATPL, równolegle rozwija symulator lotu Boeinga 737-800NG we Wrocławiu. Swoją przygodę z lataniem zaczął w 2015 roku od PPL(A). Aktualnie w trakcie zdobywania licencji zawodowej samolotowej CPL(A). Nalot 156 Flight Time.
 
Więcej informacji na temat naszych kursów znajdziesz na stronie: www.passatplexam.pl
 
Artykuł sponsorowany








Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy