Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Kupię CSS-13 w stanie nielotnym na ekspozycję stałą. Tel. 604 912 910


Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam samolot PZL 110 Koliber; rok produkcji: płatowiec 1979, silnik 1981; nalot całkowity 300h; od nowości hangarowany; wszystkie części oryginalne. Cena: 90 tys. zł. Zdjęcia można zobaczyć na sprzedajemy.pl. Kontakt: Leszek 697039084


Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

AT-P AVIATION Sp. z o. o. jest jedną z niewielu polskich firm lotniczych aktywnie działającą w segmencie projektowania i produkcji samolotów klasy General Aviation. Posiada biuro konstrukcyjne w Warszawie oraz zakład produkcyjny w Mielcu.
Firma pracuje obecnie nad przygotowaniem do prób w locie, uzyskaniem Certyfikatów Typu i wdrożeniem do produkcji dwóch bardzo innowacyjnych samolotów jedno (AT-5) oraz dwusilnikowego (AT-6 TWIN).
Równolegle planowane jest uruchomienie sprzedaży poprzez przygotowaną i aktywną sieć dealerską praktycznie na całym świecie.
Firma pracuje również nad hybrydowymi wersjami napędów obu samolotów.

 

W związku z realizacją zadań i nadchodzącymi projektami poszukujemy kandydatów na stanowisko :

Inżyniera Konstruktora o specjalności: płatowce (metalowe).

Miejsce pracy: Warszawa (1 etat) , Mielec (1 etat)

 

Zadania:
- Projektowanie a w tym tworzenie dokumentacji konstrukcyjnej samolotów w 2D i 3D.
- Nadzór nad wytwarzaniem zaprojektowanych części i zespołów.
- Obliczenia inżynierskie wspomagające proces projektowania.
- Udział (jako konstruktor i inżynier) we wszystkich fazach tworzenia projektu, struktury do prób i prototypu, w próbach naziemnych i w locie oraz w procesach certyfikacyjnych.
- Współpraca z Nadzorem Lotniczym (ULC i EASA).
- Udział w nowych wdrożeniach.

Docelowo także:
- bieżąca obsługa konstrukcyjna produkcji samolotu/ów,
- współpraca z Organizacją Produkującą, Serwisem oraz Marketingiem,
- tworzenie dokumentacji towarzyszącej, wprowadzanie zmian (instrukcje, biuletyny itd.) w ramach działań dotyczących ciągłej zdatności do lotu.

Wymagania:
- Wykształcenie wyższe techniczne (lotnicze)
- Minimum 2 lata doświadczenia w przemyśle lotniczym bądź przy projektowaniu samolotów
- Minimum dobra znajomość systemów CAD (NX)
- Znajomość języka angielskiego (dobrze widziana)
- Dyspozycyjność i gotowość do podróży służbowych
- Ciągła nauka podwyższająca kwalifikacje Pracownika

Oferujemy:
- Pracę w młodym, dynamicznym, ambitnym i świadomym celów zespole
- Szerokie możliwości rozwoju zawodowego i samorealizacji w ramach pełnego spektrum tworzenia statku powietrznego od pierwszego szkicu przez produkcję do międzynarodowej sprzedaży.
- Możliwość współtworzenia jednych z najbardziej innowacyjnych samolotów na rynku GA
- Dla najlepszych możliwość latania na produkowanych samolotach
- Atrakcyjne wynagrodzenie
- Premie za wynik

 

CV i list motywacyjny prosimy wysyłać pocztą elektroniczną na: tomek@atp-aviation.com



Aktualnosci
List otwarty do ULC

 

 

Publikujemy list otwarty naszego Czytelnika do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, dotyczący organizacji pokazów lotniczych.

 

Od dwudziestu paru lat zajmuję się organizacją i prowadzeniem pokazów lotniczych. Przeżyłem już kilka komórek ULC oceniających dokumentację pokazową, wielu urzędników i inspektorów kontrolujących mnie na różnych etapach pracy nad pokazami, kilku prezesów i wiceprezesów. Byłem świadkiem zmian i rozrastania się dokumentacji, pojawiania się coraz to innych przepisów. Prowadziłem pokazy czasami dobrze, czasami popełniałem błędy i musiałem je naprawiać. Zdarzały mi się sytuacje awaryjne, niestety także tragiczne, ale z prokuratorem nigdy nie miałem problemów. Zdarzało mi się kłócić i wyjaśniać inspektorom, że… pomińmy to.
 
Nie chodzi o wzajemne zarzuty. Obserwowałem, stosowałem zmieniające się przepisy, ale również próbowałem zmieniać je i dostosowywać do rzeczywistych potrzeb. Brałem udział w wielu odprawach, naradach i szkoleniach organizowanych przez Urząd Lotnictwa Cywilnego, zgłaszałem wiele uwag i propozycji zmian – ustnie i na piśmie. Nigdy nic to nie dało, kolejne zmiany tylko pogarszały sytuację.
 
Obecnie obowiązująca dokumentacja doszła już chyba do granic absurdu – wniosek o zgodę (ok. 50 stron, a może się rozrosnąć), do tego prośba o zgodę na obniżenie wysokości (ok. 10 stron), do tego kopie licencji, badań lotniczo-lekarskich, rejestracji statków powietrznych, ubezpieczeń itp., dokumenty imprezy masowej i wiele innych. Daje to razem kilkaset stron druku z których naprawdę przydatnych jest tylko kilka.
 
Ponieważ obawiam się, że kolejne moje uwagi pozostaną niezauważone (a może „zamiecione pod dywan”), nic się nie zmieni albo kolejny raz zmieni się na gorsze, postanowiłem kilka uwag przekazać do ULC w formie listu otwartego. Może wymusi to w końcu dyskusję o koniecznych zmianach. Dyskusję, w której wezmą udział fachowcy – ludzie, którzy organizują, prowadzą pokazy lotnicze i którzy biorą w nich udział.
 
Arkadiusz Choiński
 
 
Autor jest pilotem śmigłowca w LPR, byłym wojskowym pilotem śmigłowcowym. Wychowanek Aeroklubu Warszawskiego, absolwent WOSL w Dęblinie. Jako dyrektor kierował m.in. piknikami lotniczymi w Góraszce, Płocku, Aerofestivalem w Poznaniu, Aerobaltic w Gdyni, pokazami w Zielonej Górze, Świnoujściu, Gliwicach, Kołobrzegu i innymi oraz imprezami Red Bull.
 
fot. Tadeusz Brodalka








Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy