Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Kupię CSS-13 w stanie nielotnym na ekspozycję stałą. Tel. 604 912 910


Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam samolot PZL 110 Koliber; rok produkcji: płatowiec 1979, silnik 1981; nalot całkowity 300h; od nowości hangarowany; wszystkie części oryginalne. Cena: 90 tys. zł. Zdjęcia można zobaczyć na sprzedajemy.pl. Kontakt: Leszek 697039084


Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

AT-P AVIATION Sp. z o. o. jest jedną z niewielu polskich firm lotniczych aktywnie działającą w segmencie projektowania i produkcji samolotów klasy General Aviation. Posiada biuro konstrukcyjne w Warszawie oraz zakład produkcyjny w Mielcu.
Firma pracuje obecnie nad przygotowaniem do prób w locie, uzyskaniem Certyfikatów Typu i wdrożeniem do produkcji dwóch bardzo innowacyjnych samolotów jedno (AT-5) oraz dwusilnikowego (AT-6 TWIN).
Równolegle planowane jest uruchomienie sprzedaży poprzez przygotowaną i aktywną sieć dealerską praktycznie na całym świecie.
Firma pracuje również nad hybrydowymi wersjami napędów obu samolotów.

 

W związku z realizacją zadań i nadchodzącymi projektami poszukujemy kandydatów na stanowisko :

Inżyniera Konstruktora o specjalności: płatowce (metalowe).

Miejsce pracy: Warszawa (1 etat) , Mielec (1 etat)

 

Zadania:
- Projektowanie a w tym tworzenie dokumentacji konstrukcyjnej samolotów w 2D i 3D.
- Nadzór nad wytwarzaniem zaprojektowanych części i zespołów.
- Obliczenia inżynierskie wspomagające proces projektowania.
- Udział (jako konstruktor i inżynier) we wszystkich fazach tworzenia projektu, struktury do prób i prototypu, w próbach naziemnych i w locie oraz w procesach certyfikacyjnych.
- Współpraca z Nadzorem Lotniczym (ULC i EASA).
- Udział w nowych wdrożeniach.

Docelowo także:
- bieżąca obsługa konstrukcyjna produkcji samolotu/ów,
- współpraca z Organizacją Produkującą, Serwisem oraz Marketingiem,
- tworzenie dokumentacji towarzyszącej, wprowadzanie zmian (instrukcje, biuletyny itd.) w ramach działań dotyczących ciągłej zdatności do lotu.

Wymagania:
- Wykształcenie wyższe techniczne (lotnicze)
- Minimum 2 lata doświadczenia w przemyśle lotniczym bądź przy projektowaniu samolotów
- Minimum dobra znajomość systemów CAD (NX)
- Znajomość języka angielskiego (dobrze widziana)
- Dyspozycyjność i gotowość do podróży służbowych
- Ciągła nauka podwyższająca kwalifikacje Pracownika

Oferujemy:
- Pracę w młodym, dynamicznym, ambitnym i świadomym celów zespole
- Szerokie możliwości rozwoju zawodowego i samorealizacji w ramach pełnego spektrum tworzenia statku powietrznego od pierwszego szkicu przez produkcję do międzynarodowej sprzedaży.
- Możliwość współtworzenia jednych z najbardziej innowacyjnych samolotów na rynku GA
- Dla najlepszych możliwość latania na produkowanych samolotach
- Atrakcyjne wynagrodzenie
- Premie za wynik

 

CV i list motywacyjny prosimy wysyłać pocztą elektroniczną na: tomek@atp-aviation.com



Aktualnosci
PLAR 12/2018 już w sprzedaży

 

 

W grudniowym numerze „Przeglądu Lotniczego” polecamy:

 

Mała flota z żurawiem
Nie tylko pasażerskie samoloty PLL LOT ozdobione są żurawiem na stateczniku – symbol ten noszą także Tecnamy mieszczącego się na piotrkowskim lotnisku ośrodka LOT Flight Academy, szkolącego przyszłych pilotów liniowych. Przedstawiamy szkołę działającą pod zobowiązującym logo narodowego przewoźnika. Tekst ilustrują zdjęcia w locie Andrzeja Rutkowskiego w promieniach październikowego słońca.
 
PA-20 – ostatni górnopłat Pipera
Opracowany tuż po wojnie Piper PA-20 Pacer okazał się w Stanach wielkim hitem sprzedażowym. Konstruując ten czteromiejscowy samolot, Piper wykorzystał zalety popularnych modeli Cub i Super Cub, wiele uwagi poświęcając potrzebom użytkowników cywilnych. Klienci docenili wytrzymałość, przestronność kabiny i wysoką prędkość Pacera. O urokach latania klasycznym dziś górnopłatem pisze Bob Davy, świetne zdjęcia z powietrza Keitha Wilsona.
 
Planuj lot po nowemu
Udostępnione przez Polską Agencję Żeglugi Powietrznej narzędzie Integrated Web Briefing (IWB) – na razie w wersji testowej – daje pilotom wykonującym loty VFR oraz IFR dostęp online do różnych danych lotniczych, niezbędnych do planowania lotu. Andrzej Kurek sprawdza, co umożliwia nam IWB i jak działa. 
 
Ujemna wysokość pożądana
Kontynuujemy cykl porad dotyczących eksploatacji statków powietrznych w okresie zimowym. W tym numerze instr. pil. Krzysztof Krawcewicz zajmuje się gęstością powietrza i jej wpływem na własności samolotu. Wyznaczenie aktualnej wysokości gęstościowej, choć zimową porą przez pilotów pomijane, prowadzi jednak do ciekawych wniosków i wiele tłumaczy.
 
Głos z wieży
Loty na lotnisko kontrolowane dla pilotów o niewielkim doświadczeniu mogą być stresujące, tymczasem obowiązujące w przestrzeni kontrolowanej zasady są jasne i logiczne, a ich znajomość – to element lotniczego rzemiosła. Magdalena Rekść-Kopyłowicz, informator FIS, przekazuje najczęstsze uwagi ze strony kontrolerów wieżowych adresowane do pilotów General Aviation i radzi jak przygotować się i wykonać bezpieczny wlot w CTR. Warto przyswoić.
 
Wodnosamolot z pędnikiem
Krak-1 to opracowany przez Adama Kloskę projekt wielozadaniowej amfibii, wyposażonej w wiele oryginalnych rozwiązań, jak hybrydowy system napędowy złożony z silników i pędnika strumieniowego, zapewniającego wyjątkową manewrowość na wodzie. Konstruktor wykorzystał m.in. doświadczenia z budowy wodnosamolotu Kama. Projekt opisuje Sławomir Kasjaniuk.
 
Nadchodzi Vaxell
Specjalizująca się w silnikach samochodowych firma Świątek postanowiła rozszerzyć ofertę o jednostki przeznaczone dla lotnictwa lekkiego o nazwie Vaxell. Najmocniejszy z nich, 90-konny wtryskowy Vaxell 100i, może być atrakcyjną, tańszą alternatywą dla niecertyfikowanej wersji Rotaksa 912… Przeglądu lotniczej oferty bydgoskiej firmy dokonuje Jarosław Dobrzyński.
 
Włochy na jesień
Sposób na jesienne szarugi ograniczające latanie w Polsce – wyskoczyć na weekend do Włoch, wypożyczyć samolot i cieszyć się słonecznymi trasami. Adrian Wrocławski i Łukasz Łapiński rekomendują północne rejony Włoch jako bardzo przyjazne dla pilotów GA, o czym przekonali się podczas weekendowej wyprawy.
 
Heliport Kraków
Wybierający się śmigłowcem do Krakowa mogą korzystać z lądowiska firmy Polinar, przedstawiciela Robinson Helicopter Company na Polskę. Położone niemal w centrum miasta, tuż przy brzegu Wisły lądowisko jest całoroczne i pomieści cztery śmigłowce. Właściciel nie pobiera opłat za lądowanie. Heliport Kraków przedstawia Jarosław Dobrzyński.
 
Sezon na kółkach
„Mnie zaś samego przewrotny los jesienią 2017 r. posadził na wózek – lekarze obiecują, że czasowo – i kazał osobiście spróbować tej wątpliwej przyjemności” – pisze Miłosz Rusiecki, który relacjonuje udział w pokazach lotniczych z perspektywy osoby niepełnosprawnej: jakie bariery (i barierki) musi pokonać? W tekście wiele praktycznych wskazówek dla organizatorów pokazów.
 
Co nowego w ustawie?
W listopadzie Rada Ministrów skierowała do Sejmu projekt nowelizacji ustawy Prawo lotnicze. Celem nowelizacji jest ujednolicenie standardów lotniczych na terenie Unii Europejskiej. Wybrane zmiany w ustawie przedstawiają prawnicy Jan Kaczmarczyk i Michał Lutek.
 
Master – Jak po włosku
Włoskie samoloty szkolenia zaawansowanego M-346 Master należą do najnowszych nabytków naszych Sił Powietrznych. Samoloty te trafiły do Dęblina i będą zastępować wysłużone Iskry. „Bieliki” – takie imię im nadano – przybliża Filip Modrzejewski, który ilustruje tekst wspaniałymi zdjęciami z sesji air-to-air. To już ostatnia taka sesja – Mastery zamykają cykl artykułów powstałych na 100-lecie Lotnictwa Wojskowego.
 
A oprócz tego:
Lotnicze aktualności z kraju i ze świata, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego, który, po obejrzeniu filmu „Lot nad Atlantykiem” o litewskich pilotach Dariusie i Girėnasie zastanawia się, czemu nie powstał jeszcze polski film o Żwirce i Wigurze czy Skarżyńskim; felietony: kapitana Jarosława Czaplickiego o wytracaniu nadmiaru wysokości przed lądowaniem metodą „na jastrzębia” i Piotra Długiewicza o tym, że general aviation może służyć do czynienia dobra...
 
Życzymy miłej lektury
Redakcja PLAR








Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy