Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



Aktualnosci
Szybownictwo w Archikolegiacie

 

 

Sebastian Kawa został tegorocznym laureatem Nagrody im. Benedykta Polaka.

 

Majestatyczna Archikolegiata w Tumie koło Łęczycy była 8 czerwca 2018 r. miejscem podniosłej uroczystości. Pod patronatem prezydenta Andrzeja Dudy, przy obecności przedstawicieli rządu, wyższych uczelni, parlamentarzystów, oraz władz wojewódzkich i samorządowych uhonorowano tegorocznych laureatów Nagrody im. Benedykta Polaka przyznawanej za wybitne osiągnięcia eksploracyjne i badawcze. Zaszczytu tego dostąpił pilot szybowcowy, lekarz, Sebastian Kawa, oraz paleontolog prof. Jerzy Dzik i slawista, wykładowca polonistyki na Uniwersytecie Tokijskim, prof. Mitsuyoshi Numano. 
 
Tytuł wyróżnienia i miejsce uroczystości jest nawiązaniem do wydarzeń sprzed 800 lat. Ideą tej inicjatywy jest potrzeba uświadamiania ciągłość historycznej naszych losów, wzmacniania tożsamości narodowej, honorowania tych którzy obecnie przyczyniają się do budowania pozytywnego wizerunku Polski.
 
 
Miejsce uroczystości nie jest przypadkowe. Stąd w 1245 r., pięć lat po bitwie pod Legnicą, Benedykt Polak i Włoch  Giovanni da Pian del Carpine  wyruszyli na bardzo niebezpieczną misję od papieża Innocentego IV do Wielkiego Chana Mongołów, władcy potężnego imperium mongolskiego. Wrócili po 3 latach i przekazali Europejczykom pierwszy w dziejach, rzetelny, opis wyprawy do  Azji.  Było to 50 lat przed ukazaniem się relacji Marco Polo.
 
Obecny na ceremonii wicepremier Piotr Gliński podkreślił, że laureaci nagrody „kontynuują wielką tradycję polskiej eksploracji zapoczątkowaną przez Benedykta Polaka,  a realizując swoje pasje wzbogacają i popularyzują kulturę polską”.
 
Zwrócił uwagę, że prof. Mitsuyoshi Numano „wykonuje wspaniałą pracę na rzecz odkrywania Polski i polskości przed Japończykami”. Z kolei prof. Jerzy Dzik „eksploruje w dosłownym sensie przewodząc licznym wyprawom na całym świecie”.
 
Wysoko oceniając wkład Sebastiana w budowanie dobrego obrazu Polski premier podkreślił , że „Sebastian Kawa dokonuje wyczynów, przez nikogo wcześniej nawet nie podejmowanych”.
 
 
W laudacji ukazującej sylwetkę laureata sekretarz Aeroklubu Polskiego Mirosław  Górski powiedział: „Jesteśmy dumni z faktu, że wspaniałe gremium w zgiełku współczesnego świata, mimo braku wspierających go trybun,  dostrzegło człowieka, który na cichych skrzydłach szybowców wprowadził Polskę na złote strony historii światowego lotnictwa. Nie do przeceniania są osiągnięcia Sebastiana Kawy. Na niwie sportowej osiągnął tak wiele jak nikt dotąd. Wywalczył już 27 medali najważniejszych zawodów szybowcowych świata – w tym 22 złote. Każdy z tych medali to zwykle kilkanaście dni wyczerpujących zmagań z rywalami, przeciwnościami przyrody, własnymi słabościami. Waga tych medali jest znacząca, bo o sukcesie decydują walory psychomotoryczne pilota, analityczny umysł, odporność na długotrwały stres, a także sprzęt. Większość swych sukcesów odniósł Sebastian na polskich szybowcach. Jest więc doskonałym ambasadorem naszego kraju. Wielki respekt i uznanie budzą też jego odważne wyprawy eksploracyjne w obszarach do których nikt nie odważył się zbliżyć w locie bezsilnikowym na szybowcu. To lot nad Himalajami i wiele bardzo niebezpiecznych lotów badawczych w rewirach Dachu Świata, których nie dotknęła dotąd ludzka stopa, a także wytyczanie pierwszych szlaków lotniczych wśród bronionych przez groźne zjawiska atmosferyczne i położenie geopolityczne skalnych łańcuchów Kaukazu. W obu tych przypadkach było wiele elementów wspólnych z wyprawami wielkich odkrywców. Niemal podczas każdego lotu występowały sytuacje w których nie było wiadomo co  będzie za przełączą, czy jest jakieś wyjście ze skalnego labiryntu, jakie niespodzianki kryje napotkane zjawisko atmosferyczne. Były też zagrożenia ze strony ludzi. Wszak Kaukaz leży w strefie zainteresowań korespondentów wojennych”.
 
 
Szacowne mury kolegiaty stanowiły piękną oprawę opisu wędrówek po podniebnych szlakach ilustrowanych przez Sebastiana interesującą filmową prezentacją. Szybownictwo zyskało nowych wyznawców.
                                                                                                            
Był czas kiedy lotnictwo było w centrum uwagi świata a herosów przestworzy fetowano co najmniej tak obecne gwiazdy futbolu. Dziś sport smukłych białych skrzydeł ma nadal licznych sympatyków w świecie, głównie wśród elit. Sukcesy mają dużą wartość, bo świadczą o poziomie rozwoju danego kraju, Trudno podniebne zmagania ogarnąć obiektywem i przenieść na ekrany współczesnych ołtarzy ogniska domowego. Nie ma tu stadionów z głośną publicznością, toteż osiągnięcia lotnicze giną we współczesnym natłoku informacji i wartkim nurcie wydarzeń światowych.
 
 
Tym bardziej trzeba więc cenić fakt, że kapituła tej prestiżowej nagrody, złożona głównie z naukowców, tak wysoko oceniła dokonania Sebastiana.
 
Tomasz Kawa
fot. ze zbiorów autora








Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy