Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



Aktualnosci
Systemy GRS/BRS do przeglądu

 

 

Prezes ULC poinformował o konieczności przeprowadzenia przeglądu balistycznych spadochronowych systemów ratowniczych w samolotach ultralekkich.

 

Zalecenie ma związek ze zdarzeniem, do jakiego doszło 16 października 2017 r. koło Włocławka na samolocie ultralekkim 3Xtrim Ultra 450 z systemem ratowniczym typu GRS Galaxy. W trakcie lotu załoga stwierdziła nierównomierną pracę silnika (niecertyfikowany Rotax 512ULS) i spadek mocy. Na wysokości ok. 200 m AGL pilot podjął decyzję o lądowaniu awaryjnym z użyciem systemu GRS. Po aktywowaniu systemu w powietrzu czasza spadochronu pozostała w pokrowcu, samolot w wyniku twardego lądowania został uszkodzony.
 
ULC przytacza ustalenia PKBWL zawarte w raporcie końcowym: przyczyną nierozwinięcia się spadochronu było pochłonięcie znacznej części energii rakiety na wyrwanie oszklenia otworu w poszyciu kadłuba (przewidzianego na wyrzut rakiety ze spadochronem w pokrowcu na zewnątrz samolotu), w rezultacie czego spadochron wyrzucony na zewnątrz samolotu nie wydostał się z pokrowca i nie rozwinął.
 
Czynnikiem sprzyjającym zaistnieniu zdarzenia było zastosowanie uszczelki wokół oszklenia otworu wyrzutu, która ulegając stwardnieniu pod wpływem czynników środowiskowych i eksploatacyjnych, mogła przyczynić się do osłabienia skuteczności działania rakiety systemu.
 
System GRS zamontowany był w luku na półce za prawym fotelem, a wyjście rakiety i spadochronu następowało przez otwór prawego górnego okna kabiny, znajdującego się w górnym pokryciu centropłata.
 
Zgodnie z informacją ULC skierowaną do właścicieli oraz użytkowników samolotów ultralekkich z zabudowanymi balistycznymi spadochronowymi systemami ratowniczymi GRS/BRS (Galaxy Rescue System/Ballistic Recovery Systems), przed najbliższym lotem lub lotami konieczne jest przeprowadzenie jednorazowego przeglądu jego zabudowy, podczas którego należy dokładnie sprawdzić stan techniczny wszystkich elementów systemu, szczególnie pod kątem starzenia się, a także zgodność zabudowy systemu z warunkami podanymi w Instrukcji Obsługi Technicznej samolotu oraz Instrukcji Producenta spadochronowego systemu ratowniczego.
 
W przypadku wykrycia niezgodności zabudowy z wymaganiami lub nieprawidłowego stanu technicznego elementów systemu GRS/BRS, należy wyłączyć samolot z eksploatacji i skierować do naprawy, jednocześnie informując o nieprawidłowościach posiadacza certyfikatu typu lub zatwierdzenia dokumentacji typu oraz Inspektorat Certyfikacji Wyrobów Lotniczych w Departamencie Techniki Lotniczej ULC.
 
Zalecenia PKBWL w odniesieniu do wszystkich typów samolotów 3Xtrim zostaną objęte krajową Dyrektywą Zdatności nr SP-0001-2018-A.
 
Więcej informacji:
Informacja ULC
Raport PKBWL
 
fot. Wojciech Nawrocki








Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy