Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



Aktualnosci
Zmarł dr inż. Alfred Baron

 

 

Wieloletni pracownik WSK Mielec i Instytutu Lotnictwa, specjalista budowy samolotów, zmarł 10 grudnia 2017 r. w wieku 85 lat.

 

Alfred Baron urodził się 4 kwietnia 1932 r. w Saint-Aybert we Francji. W 1957 r. ukończył Moskiewski Instytut Lotniczy, jego projektem dyplomowym był myśliwiec przechwytujący MAI-AB opracowany pod kierunkiem Artema Iwanowicza Mikojana. W tym samym roku rozpoczął pracę w WSK Mielec. Do 1971 r.  zajmował tam różne stanowiska kierownicze i realizował prace konstrukcyjno-badawcze
 
W latach 1972-1979 był dyrektorem Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Pojazdów Szynowych w Poznaniu. W tym czasie obronił pracę doktorską na Politechnice Poznańskiej, poświęconą badaniom oporu aerodynamicznego pojazdów szynowych.
 
W 1979 r. został przeniesiony do Instytutu Lotnictwa na stanowisko zastępcy dyrektora ds. rozwoju konstrukcji. Jednocześnie mianowano go głównym konstruktorem samolotu szkolno-bojowego I-22 Iryda. Stanowiska te zajmował do zakończenia wstępnych badań w locie I-22 w 1987 r.
 
Następnie Alfred Baron zainicjował nowatorski program budowy małego czteromiejscowego samolotu dyspozycyjnego wykonanego z materiałów kompozytowych w technologii preimpregnatów. Został jego głównym konstruktorem. Samolot oznaczony I-23 Manager uzyskał w 2002 r. od ULC certyfikat zgodności z przepisami FAR 23.
 
Od 2003 r. zajmował się problematyką małych samolotów w transporcie lotniczym. Zainicjował europejski projekt badawczy „European Personal Air Transportation System” (EPATS) zrealizowany w latach 2007-2008 oraz krajowy „System Transportu Małymi Samolotami” (STMS) zrealizowany w latach 2008-2009. Pełnił w nich funkcję kierownika merytorycznego.
 
Poza I-22 i I-23, Alfred Baron uczestniczył w pracach przy wielu projektach statków powietrznych, m.in. TS-8 Bies, M-4 Tarpan, Lim-6,. M12A, An-2, Mi-2, M-7 i M-15.
 
Jak poinformował Instytut Lotnictwa, uroczystość żałobna połączona z kremacją odbędzie się 13 grudnia o godz. 14:15 na Cmentarzu Komunalnym Północnym w Warszawie (ul. Wóycickiego 14). Pogrzeb odbędzie się 18 grudnia w Poznaniu.
 
fot. Arch. Instytutu Lotnictwa








Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy