Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341


Potrzebna Cessna C150 lub C152 do szkolenia, zakres 100 h. Tel. 601 966 341



Aktualnosci
Testy łączności CPDLC w PAŻP

 

 

PAŻP przygotowuje się do wdrożenia w FIR Warszawa łączności CPDLC (Controller-pilot data link communications – łączność kontroler-pilot za pomocą łącza danych).

 

Po udanych próbach na ziemi przyszedł czas na testy pomiędzy naziemnym systemem zarządzania ruchem lotniczym a samolotami PLL LOT będącymi w powietrzu – poinformowała Agencja.

 

Wcześniej zostały zrealizowane testy fabryczne u producenta systemu oraz połączenie pomiędzy systemem testowym w Warszawie a laboratorium SITA w Montrealu.

 

Testy w powietrzu potrwają do końca listopada. Operacyjne wdrożenie CPDLC jest planowane w pierwszym kwartale 2018 r.

 

Obecnie łączność pomiędzy kontrolerami ruchu lotniczego a samolotami odbywa się za pomocą głosu – wyjaśnia PAŻP. Kontrolerzy wydają zezwolenia lub instrukcje przez radio, poprzedzając je znakiem wywoławczym odbiorcy. Załogi tą samą drogą składają meldunki lub proszą np. o zmianę poziomu lotu lub trasy.

 

Rosnący ruch lotniczy powoduje, że w eterze robi się coraz gwarniej. Zdarza się, że załogi muszą zgłaszać się kilka razy, ponieważ nie są w stanie „przebić się” przez korespondencję i meldunki innych samolotów. W komunikacji głosowej występuje także ryzyko nieporozumień, np. pilot samolotu o podobnym znaku wywoławczym może przez pomyłkę wykonać instrukcję, która nie jest przeznaczona dla niego.

 

Łącze danych CPDLC rozwiązuje wiele z tych niedogodności. Zasadę działania systemu PAŻP tłumaczy, porównując ją do wysyłania wiadomości SMS: do każdego samolotu jest przypisany unikalny adres, a instrukcje są wyświetlane w formie tekstowej. Za pomocą CPDLC kontroler może m.in. nakazać zmianę poziomu lotu, transmitowanego kodu transpondera, narzucić kurs, prędkość, zezwolić na lot po skrócie lub podać częstotliwość następnego sektora.

 

Depesze są wyświetlane pilotowi, który – w nowoczesnych samolotach – może też jednym kliknięciem przesłać odebraną instrukcję do właściwego podsystemu, np. automatycznie przestroić radio na wskazaną częstotliwość lub transponder na transmitowanie zadanego kodu. Piloci mogą komunikować się z kontrolerem tą samą drogą.

 

Według symulacji FAA, pełna implementacja CPDLC może pozwolić na zmniejszenie zajętości częstotliwości radiowej nawet o 75 proc. Przełoży się to na zwiększenie bezpieczeństwa i płynności ruchu lotniczego.

 

fot. PAŻP









Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy