Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



Aktualnosci
Cessna 185 z glass cockpitem

 

 

Firma Drabpol wykonała modernizację wyposażenia awionicznego jednego z dwóch latających w Polsce samolotów Cessna A 185 F. Jego właściciel zdecydował się na wykonanie tablicy przyrządów w standardzie „glass cockpit”.

 

Prace zostały wykonane jesienią tego roku. Firma Drabpol dysponuje Biurem Konstrukcyjnym PART 21 oraz Organizacją Obsługową PART 145. Cały proces obejmował opracowanie pełnej dokumentacji, demontaż i montaż nowych urządzeń oraz uzyskanie stosownych zatwierdzeń.
 
W samolocie zostały zamontowane nowoczesne urządzenia firmy Garmin: system zobrazowania parametrów lotu G500, dwa urządzenia NAV/COMM GTN750 oraz transponder GTX-33ES. Całość uzupełnia system ostrzegania o burzach i wyładowaniach atmosferycznych WX-500 Stormscope firmy L-3 Communications oraz panel audio GMA 35. Parametry silnikowe będą rejestrowane i wyświetlane przez nowoczesny system monitoringu i wizualizacji EDM-930.
 
Analogowe pozostały jedynie przyrządy rezerwowe: prędkościomierz, wysokościomierz, sztuczny horyzont oraz busola magnetyczna.
 
Jak informuje Drabpol, przed rozpoczęciem prac konstruktorzy z Biura Part 21 wykonali projekt nowej tablicy przyrządów i dolnej tablicy bezpieczników i włączników. Wymagało to opracowania dokumentacji rysunkowej, obliczeń położenia środka ciężkości, bilansu energetycznego po zabudowie nowego wyposażenia. Został przygotowany program prób i uzupełnień do dokumentacji pokładowej i obsługowej samolotu – Instrukcji Użytkowania w Locie, Instrukcji Obsługi Technicznej i Instrukcji Ciągłej Zdatności do Lotu.
 
Kokpit samolotu przed modernizacją; na zdjęciu wyżej – po zakończeniu prac (fot. Drabpol)
 
Pracownicy Organizacji Obsługowej Part-145 zdemontowali praktycznie całe wnętrze samolotu, wykonali od podstaw tablice przyrządów, nowe wiązki elektryczne, wsporniki dla bloków urządzeń (transpondera i Stormscope, oraz komponentów systemu G500 (centrala danych aerodynamicznych, magnetometr, itp.) i dokonali przeróbek osprzętu silnika w celu montażu czujników systemu monitorowania parametrów silnikowych EDM-930.
 
Po pozytywnych rezultatach sprawdzenia działania urządzeń i prób naziemnych, jak i pozytywnym wyniku oględzin samolotu przez inspektora ULC, przystąpiono do prób w locie.
 
Zakończenie projektu nastąpiło z chwilą uzyskania zatwierdzenia wydanego przez EASA i przekazaniu go do Organizacji Obsługowej CAMO, która „opiekuje się” Cessną.
 
Nowe wyposażenie, nawet tak leciwego samolotu jak Cessna 185 znacznie zwiększa bezpieczeństwo pilota i pasażerów, podnosi jego świadomość sytuacyjną na ziemi i w powietrzu, pozwala na uniknięcie wlotu w niebezpieczne obszary burz i wyładowań atmosferycznych i jest znacznie bardziej niezawodne od starych analogowych systemów. Nie bez znaczenia jest także fakt, że otwarta architektura systemu pozwala w przyszłości na jego rozbudowę o kolejne komponenty, zależnie od życzeń i możliwości właściciela.








Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy