Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Kupię CSS-13 w stanie nielotnym na ekspozycję stałą. Tel. 604 912 910


Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam samolot PZL 110 Koliber; rok produkcji: płatowiec 1979, silnik 1981; nalot całkowity 300h; od nowości hangarowany; wszystkie części oryginalne. Cena: 90 tys. zł. Zdjęcia można zobaczyć na sprzedajemy.pl. Kontakt: Leszek 697039084


Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

AT-P AVIATION Sp. z o. o. jest jedną z niewielu polskich firm lotniczych aktywnie działającą w segmencie projektowania i produkcji samolotów klasy General Aviation. Posiada biuro konstrukcyjne w Warszawie oraz zakład produkcyjny w Mielcu.
Firma pracuje obecnie nad przygotowaniem do prób w locie, uzyskaniem Certyfikatów Typu i wdrożeniem do produkcji dwóch bardzo innowacyjnych samolotów jedno (AT-5) oraz dwusilnikowego (AT-6 TWIN).
Równolegle planowane jest uruchomienie sprzedaży poprzez przygotowaną i aktywną sieć dealerską praktycznie na całym świecie.
Firma pracuje również nad hybrydowymi wersjami napędów obu samolotów.

 

W związku z realizacją zadań i nadchodzącymi projektami poszukujemy kandydatów na stanowisko :

Inżyniera Konstruktora o specjalności: płatowce (metalowe).

Miejsce pracy: Warszawa (1 etat) , Mielec (1 etat)

 

Zadania:
- Projektowanie a w tym tworzenie dokumentacji konstrukcyjnej samolotów w 2D i 3D.
- Nadzór nad wytwarzaniem zaprojektowanych części i zespołów.
- Obliczenia inżynierskie wspomagające proces projektowania.
- Udział (jako konstruktor i inżynier) we wszystkich fazach tworzenia projektu, struktury do prób i prototypu, w próbach naziemnych i w locie oraz w procesach certyfikacyjnych.
- Współpraca z Nadzorem Lotniczym (ULC i EASA).
- Udział w nowych wdrożeniach.

Docelowo także:
- bieżąca obsługa konstrukcyjna produkcji samolotu/ów,
- współpraca z Organizacją Produkującą, Serwisem oraz Marketingiem,
- tworzenie dokumentacji towarzyszącej, wprowadzanie zmian (instrukcje, biuletyny itd.) w ramach działań dotyczących ciągłej zdatności do lotu.

Wymagania:
- Wykształcenie wyższe techniczne (lotnicze)
- Minimum 2 lata doświadczenia w przemyśle lotniczym bądź przy projektowaniu samolotów
- Minimum dobra znajomość systemów CAD (NX)
- Znajomość języka angielskiego (dobrze widziana)
- Dyspozycyjność i gotowość do podróży służbowych
- Ciągła nauka podwyższająca kwalifikacje Pracownika

Oferujemy:
- Pracę w młodym, dynamicznym, ambitnym i świadomym celów zespole
- Szerokie możliwości rozwoju zawodowego i samorealizacji w ramach pełnego spektrum tworzenia statku powietrznego od pierwszego szkicu przez produkcję do międzynarodowej sprzedaży.
- Możliwość współtworzenia jednych z najbardziej innowacyjnych samolotów na rynku GA
- Dla najlepszych możliwość latania na produkowanych samolotach
- Atrakcyjne wynagrodzenie
- Premie za wynik

 

CV i list motywacyjny prosimy wysyłać pocztą elektroniczną na: tomek@atp-aviation.com



Aktualnosci
Cessna 185 z glass cockpitem

 

 

Firma Drabpol wykonała modernizację wyposażenia awionicznego jednego z dwóch latających w Polsce samolotów Cessna A 185 F. Jego właściciel zdecydował się na wykonanie tablicy przyrządów w standardzie „glass cockpit”.

 

Prace zostały wykonane jesienią tego roku. Firma Drabpol dysponuje Biurem Konstrukcyjnym PART 21 oraz Organizacją Obsługową PART 145. Cały proces obejmował opracowanie pełnej dokumentacji, demontaż i montaż nowych urządzeń oraz uzyskanie stosownych zatwierdzeń.
 
W samolocie zostały zamontowane nowoczesne urządzenia firmy Garmin: system zobrazowania parametrów lotu G500, dwa urządzenia NAV/COMM GTN750 oraz transponder GTX-33ES. Całość uzupełnia system ostrzegania o burzach i wyładowaniach atmosferycznych WX-500 Stormscope firmy L-3 Communications oraz panel audio GMA 35. Parametry silnikowe będą rejestrowane i wyświetlane przez nowoczesny system monitoringu i wizualizacji EDM-930.
 
Analogowe pozostały jedynie przyrządy rezerwowe: prędkościomierz, wysokościomierz, sztuczny horyzont oraz busola magnetyczna.
 
Jak informuje Drabpol, przed rozpoczęciem prac konstruktorzy z Biura Part 21 wykonali projekt nowej tablicy przyrządów i dolnej tablicy bezpieczników i włączników. Wymagało to opracowania dokumentacji rysunkowej, obliczeń położenia środka ciężkości, bilansu energetycznego po zabudowie nowego wyposażenia. Został przygotowany program prób i uzupełnień do dokumentacji pokładowej i obsługowej samolotu – Instrukcji Użytkowania w Locie, Instrukcji Obsługi Technicznej i Instrukcji Ciągłej Zdatności do Lotu.
 
Kokpit samolotu przed modernizacją; na zdjęciu wyżej – po zakończeniu prac (fot. Drabpol)
 
Pracownicy Organizacji Obsługowej Part-145 zdemontowali praktycznie całe wnętrze samolotu, wykonali od podstaw tablice przyrządów, nowe wiązki elektryczne, wsporniki dla bloków urządzeń (transpondera i Stormscope, oraz komponentów systemu G500 (centrala danych aerodynamicznych, magnetometr, itp.) i dokonali przeróbek osprzętu silnika w celu montażu czujników systemu monitorowania parametrów silnikowych EDM-930.
 
Po pozytywnych rezultatach sprawdzenia działania urządzeń i prób naziemnych, jak i pozytywnym wyniku oględzin samolotu przez inspektora ULC, przystąpiono do prób w locie.
 
Zakończenie projektu nastąpiło z chwilą uzyskania zatwierdzenia wydanego przez EASA i przekazaniu go do Organizacji Obsługowej CAMO, która „opiekuje się” Cessną.
 
Nowe wyposażenie, nawet tak leciwego samolotu jak Cessna 185 znacznie zwiększa bezpieczeństwo pilota i pasażerów, podnosi jego świadomość sytuacyjną na ziemi i w powietrzu, pozwala na uniknięcie wlotu w niebezpieczne obszary burz i wyładowań atmosferycznych i jest znacznie bardziej niezawodne od starych analogowych systemów. Nie bez znaczenia jest także fakt, że otwarta architektura systemu pozwala w przyszłości na jego rozbudowę o kolejne komponenty, zależnie od życzeń i możliwości właściciela.








Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy