Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341


Potrzebna Cessna C150 lub C152 do szkolenia, zakres 100 h. Tel. 601 966 341



Aktualnosci
Cirrusy dla Emirates

 

 

Nowo tworzony ośrodek szkoleniowy Emirates Flight Training Academy odebrał w Dubaju dwa samoloty szkolno-treningowe Cirrus SR22 G6.

 

To pierwsze z 22 jednosilnikowych Cirrusów, zamówionych przez szkołę na potrzeby kształcenia początkujących pilotów.
 
Samoloty z oznaczeniami A6-CTA i A6-CTB wylądowały w Dubaju po pokonaniu ponad 13 tysięcy kilometrów oraz podróży przez Atlantyk. Ze względu na ich wielkość i inne ograniczenia, między innymi rozmiary zbiorników paliwa i zasięg samolotów, trasa z zakładu produkcyjnego w USA do Dubaju została podzielona na kilkanaście etapów.
 
Po ukończeniu produkcji, samoloty poleciały z Duluth w stanie Minnesota do Knoxville w stanie Tennessee, gdzie znajduje się centrum dystrybucji Cirrusów. Na miejscu zostały poddane przeglądowi przez zespoły Cirrus i Emirates Flight Training Academy, które oceniły ich stan przed lotem oraz przeprowadziły kontrolę funkcjonalną i dokonały oblotu. Następnie samoloty pokonały trasę obejmującą 11 etapów w 10 krajach i podróż przez Ocean Atlantycki, spędzając w powietrzu średnio 5 godzin dziennie.
 
Z Knoxville A6-CTA i A6-CTB udały się do Portsmouth w stanie New Hampshire, a następnie do Sept Iles i Iqaluit w Kanadzie. Z Iqaluit samoloty wyruszyły w dwuetapową podróż przez Atlantyk, zatrzymując się w Nuuk na Grenlandii i w Reykjavíku na Islandii, po czym zakończyły transatlantycki odcinek drogi w szkockim Wick. Były to jednocześnie najdłuższe etapy podróży ze Stanów Zjednoczonych do Dubaju.
 
Po przylocie do Europy, samoloty wyruszyły ze Szkocji do Sywell w angielskim hrabstwie Northamptonshire, a stamtąd do Wenecji, na Kretę, do Akaby, Bahrajnu i wreszcie do Dubaju. Podróż odbywała się zawsze w ciągu dnia, a samoloty przez cały czas leciały w luźnej formacji, co ułatwiało uzyskiwanie zezwoleń na przelot.
 
Samoloty Cirrus SR22 G6 będą stanowić trzon floty szkolno-treningowej Emirates Flight Training Academy. Zostały wyposażone w nowoczesny płatowiec kompozytowy, dwa duże, 12-calowe wyświetlacze, system zarządzania lotem sterowany klawiaturą oraz zintegrowany panel EICAS. Samolot dysponuje zasięgiem 1 207 mil morskich (1 943 km) i rozwija rzeczywistą prędkość przelotową 183 węzłów (340 km/h).
 
Oprócz 22 Cirrusów SR22 G6 szkoła Emirates Flight Training Academy złożyła także zamówienie na pięć dwusilnikowych Embraerów Phenom 100EV, zostając pierwszym ośrodkiem w historii wykorzystującym ten model samolotu do szkolenia pilotów.
 
Emirates Flight Training Academy znajduje się w pobliżu lotniska Dubai World Central (DWC) w Dubai South, a po planowanym na listopad tego roku otwarciu zostanie jedną z najnowocześniejszych akademii lotniczych na świecie. Ośrodek zajmie powierzchnię odpowiadającą 200 boiskom piłkarskim, na której znajdą się sale wykładowe, symulatory, młoda i nowoczesna flota samolotów szkolno-treningowych, droga startowa o powierzchni 1 800 m kw., własna wieża kontroli lotów i centrum obsługi technicznej, a także infrastruktura mieszkalna i wypoczynkowa dla szkolących się pilotów.
 
Więcej informacji na stronie www.emiratesflighttrainingacademy.com.
 
fot. Emirates








Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy