Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341


Potrzebna Cessna C150 lub C152 do szkolenia, zakres 100 h. Tel. 601 966 341



Aktualnosci
Odszedł Wiesław Jaszczyński

 

 

Były Prezes Aeroklubu Polskiego zmarł 27 lipca 2017 roku. Miał 87 lat.

 

Wiesław Jaszczyński urodził się 4 czerwca 1930 r. w Warszawie. Lotnictwem interesował się od najmłodszych lat. W 1947 r. uczęszczał na kursy teoretyczne spadochronowy i szybowcowy. W roku 1948 w ramach organizacji Służba Polsce wyjechał na podstawowy, szybowcowy kurs praktyczny do Lisich Kątów koło Grudziądza. W 1949 r. po zdaniu matury wyjechał również w ramach SP na dalsze szkolenie szybowcowe do Jeżowa (pod Jelenią Górą). Zdawał sobie jednak już wtedy sprawę, że ze względu na przeszłość (Szare Szeregi), jego kariera w lotnictwie jest raczej wątpliwa i po zdaniu matury w 1949 r. złożył podanie na Wydział Lekarski Uniwersytetu Warszawskiego.
 
Tak jak się spodziewał, do lotnictwa zweryfikowano go negatywnie i zakazano wstępu na lotnisko na Gocławiu.
 
W tym samym czasie zdarzył się niezwykły przypadek, który istotnie zaważył na dalszej karierze zawodowej Jaszczyńskiego. Do specjalizacji z higieny ogólnej i epidemiologii odrabiał staże w Klinice Chorób Zakaźnych Pomorskiej Akademii Medycznej. Na sali położono pacjenta z płonicą, który okazał się pilotem i Prezesem Aeroklubu Szczecińskiego. Opowiedział, że po „Październiku” wiele się zmieniło i zaprosił młodego lekarza na lotnisko, gdzie spotkał kolegów z kursów szybowcowych sprzed ośmiu lat. I tak po długiej przerwie zaczęła się jego ponowna przygoda z lotnictwem.
 
W 1959 r. zdobył srebrną odznakę szybowcową. W 1961 r. skończył kurs samolotowy i zdał egzamin na licencję pilota samolotowego turystycznego. W latach 1965-1970 brał udział w kilku sportowych imprezach samolotowych, jak Zlot do Morza, Rajd Dziennikarzy i Pilotów i innych lokalnych.
 
W 1970 r. zdał egzamin na licencję pilota samolotowego zawodowego i od tego roku zatrudniano go często jako lekarza, pilota, tłumacza i kierownika jednej z terenowych baz akcji agrolotniczych w Egipcie i w Sudanie. Oblatywał w tym czasie również na lotnisku kairskim samoloty po remontach. Na małych samolotach rolniczych w latach 1970-1986 przeleciał 6 razy przez Morze Śródziemne (na trasie Warszawa – Kair) i 9 razy przez Saharę (na trasie Kair – Chartum), pełniąc zwykle obowiązki dowódcy grupy samolotów ze względu na posiadane uprawnienia do lotów międzynarodowych.
 
W 1971 r. był przez 5 miesięcy lekarzem (jako specjalista z medycyny tropikalnej) ekipy filmowej „W pustyni i w puszczy” w czasie kręcenia scen w Egipcie. W latach 1978-1980 zatrudniony był także jako lekarz naczelny w Międzynarodowym Porcie Lotniczym w Trypolisie (Libia), zabezpieczając również medycznie pielgrzymki do Mekki. W tych dwóch latach w Porcie Lotniczym miały czterokrotnie miejsce lądowania samolotów z terrorystami na pokładzie. Na jeden z tych samolotów (pasażerski – tunezyjskich linii lotniczych) musiał wejść z racji obowiązków.
 
W 1991 r. został wybrany na stanowisko prezesa Aeroklubu Szczecińskiego. Po wyborach w 1993 r. w listopadzie zaproponowano mu stanowisko Wiceministra Zdrowia, a w grudniu tego roku wybrano Wiesława Jaszczyńskiego prezesem Aeroklubu Polskiego. Po czterech latach pracy na stanowisku wiceministra (w dwóch kadencjach) i wyborach w 1997 r. przeszedł na emeryturę, a w grudniu tego roku został ponownie wybrany prezesem Aeroklubu Polskiego.
 
Jako pilot na 14 typach samolotów wylatał ogółem 1300 godzin, na szybowcach 230 godzin. Był także wiceprezydentem Międzynarodowej Federacji Lotniczej (FAI) oraz członkiem Komitetu Statutowego tej organizacji. W 1968 r. otrzymał Odznakę Zasłużonego Działacza Lotnictwa Sportowego, a następnie Srebrny Krzyż Zasługi, medal za Zasługi dla Obronności Kraju i wiele innych, wszystkie za działalność w lotnictwie sportowym. W 2001 r. został odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski, w 2002 r. otrzymał godność (jako 62. osoba w 95-letniej historii organizacji) członka honorowego FAI.
 
Źródło: Aeroklub Polski








Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy