Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



Aktualnosci
Moja pasja lotnictwo

 

W naszym sklepie pojawiła się monografia poświęcona konstruktorowi lotniczemu Tadeuszowi Chylińskiemu.

 

Doc. inż. Tadeusz Chyliński (1911-1978), absolwent Wydziału Mechanicznego Politechniki Warszawskiej, karierę zawodową rozpoczął jako konstruktor lotniczy w wytwórni samolotów DWL-RWD w 1937 roku.

 

Okres intensywnej, twórczej pracy przerwał wybuch drugiej wojny światowej w 1939 roku.

 

W 1945 roku Chyliński powrócił do swoich zajęć i złożył w Ministerstwie Komunikacji projekt wstępny trzymiejscowego samolotu turystycznego C1, którego jednak nie rozpatrzono.

 

 

Na przełomie lat 1945/1946 wziął udział w konkursie Ministerstwa Komunikacji na projekt jednoosobowego motoszybowca. Jego Pegaz zdobył pierwszą nagrodę. Zbudowano jeden egzemplarz, który po zakończeniu eksploatacji w Aeroklubie Warszawskim trafił do Muzeum Lotnictwa Polskiego w Krakowie. Produkcji seryjnej Pegaza nie podjęto z powodu nacisków ze strony ZSRR.

 

Od 1948 roku Tadeusz Chyliński był pracownikiem Instytutu Technicznego Lotnictwa (przemianowanego potem na Główny Instytut Lotnictwa, następnie na Instytut Lotnictwa), w którym przeszedł całą ścieżkę kariery zawodowej. Był m.in. kierownikiem Zakładu Płatowcowego i Zakładu Wytrzymałości Instytutu Lotnictwa, gdzie były sprawdzane i badane niemal wszystkie konstrukcje samolotowe, śmigłowcowe i szybowcowe polskiego przemysłu lotniczego lat 50. i 60. XX wieku. Pod jego kierunkiem ukształtowali się główni specjaliści Zakładu w zakresie wytrzymałości konstrukcji płatowców.

 

W książce znajdziemy interesujące, mało znane informacje o opracowanych przez Tadeusza Chylińskiego projektach statków powietrznych. Poza wspomnianym Pegazem, były to m.in. pierwszy polski śmigłowiec BŻ-1 Gil, do którego zaprojektował kadłub z belką i śmigłem ogonowym czy wyróżniona w konkursie na projekt jednomiejscowego szybowca szkolnego Kawka. Jego zespół pod koniec lat 50. opracował projekt szkolno-treningowego Asa, samolotu konkurencyjnego do TS-11 Iskra – ostatecznie do realizacji wybrano konstrukcję Tadeusza Sołtyka.

 

Z 1964 roku pochodzi projekt dwusilnikowego, wielozadaniowego górnopłata o właściwościach STOL. TC-8 Borsuk miał zostać następcą Ana-2 i powstawać w wersjach pasażerskiej, desantowo-transportowej, sanitarnej, rolniczej i fotogrametrycznej. Z myślą o mistrzostwach świata w akrobacji samolotowej w Niemczech w 1968 roku Chyliński opracował projekt akrobacyjnego TC-A68. Samolot miał być remedium na słabe wyniki polskich zawodników w mistrzostwach w 1966 roku – ich przyczyny upatrywano w przestarzałych Zlinach 126, na których startowali. Aeroklub PRL nie podjął decyzji co do budowy. W latach 1968-69 powstał projekt rolniczego TC-R, proponowanego jako następca samolotu PZL-101 Gawron oraz konkurent czeskiego Zlin Z-37 Čmelák. Postanowiono jednak, że Gawrona zastąpi PZL-106 Kruk.

 

Chyliński konstruował także cele latające dla wojska oraz opracował przeróbkę samolotu Piper Cub na wersję sanitarną.

 

Monumentalna, dwutomowa monografia Rafała Chylińskiego pt. „Moja pasja lotnictwo. Życie i działalność Tadeusza Chylińskiego dla Polskiego Lotnictwa w świetle dokumentów” zilustrowana jest dużą liczbą oryginalnych dokumentów i innych źródłowych materiałów ikonograficznych, w tym niepublikowanych wcześniej zdjęć i rysunków, a także opisów badań wytrzymałościowych.

 

Książka do nabycia w naszym sklepie









Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy