Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



Aktualnosci
ULC: Ułatwienia dla lotnictwa lekkiego

 

 

Zamieszczamy informację ULC dotyczącą ułatwień dla lotnictwa lekkiego w nowym projekcie „rozporządzenia o wyłączeniu”.

 

9 czerwca wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit otworzył w Urzędzie Lotnictwa Cywilnego debatę konsultacyjną, podczas której przedstawił koncepcję lekkich urządzeń latających w polskim prawie na tle projektowanego rozporządzenia w sprawie wyłączenia zastosowania niektórych przepisów ustawy – Prawo lotnicze do niektórych rodzajów statków powietrznych oraz określenia warunków i wymagań dotyczących używania tych statków, zwanego „rozporządzeniem o wyłączeniu”. W spotkaniu z przedstawicielami środowiska lotniczego udział wziął również Piotr Samson, Prezes ULC oraz Wiceprezes ds. Standardów Lotniczych Michał Witkowski.

 

Spotkanie oraz zmiana rozporządzenia to odpowiedź na głos środowiska lotniczego oraz wynik wieloletnich doświadczeń stosowania przepisów obecnego rozporządzenia, które wskazują na konieczność doprecyzowania obecnych przepisów. – Jest absolutna wola zmiany przepisów, w kierunku, którego oczekiwało środowisko – powiedział witając uczestników Jerzy Szmit.

 

Wiceminister podkreślił, że dla rozwoju lotnictwa lekkiego niezbędne jest wprowadzenie ułatwień w wymaganiach stawianych podmiotom, dlatego nowe rozporządzenie przede wszystkim upraszcza i skomplikowany proces certyfikacji dopuszczania lekkich statków powietrznych do lotu. – Chcemy wspólnie ze środowiskiem lotniczym wypracować projekt, który odbiurokratyzuje latanie, pamiętając jednak o zachowaniu odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa – powiedział Szmit.

 

Urząd obserwuje tendencję do przenoszenia swojej lotniczej działalności do Czech, gdzie są prostsze procedury administracyjne. Odbywa się to ze szkodą dla polskiej myśli technologicznej i stanowi dość istotną barierę rozwoju rodzimego przemysłu związanego z wytwarzaniem i późniejszą eksploatacją urządzeń latających, a także budowaniem urządzeń latających, w szczególności kategorii amatorskiej i eksperymentalnej. Nowe rozporządzenie proponuje rozwiązanie podobne do zmian w systemie nad spadochronami. Jest to model, który znacznie skrócił czas i koszty certyfikacji.

 

Obowiązujące przepisy, zdaniem Prezesa ULC Piotra Samsona, nie stwarzają warunków do rozwoju małego lotnictwa oraz blokują dynamiczny rozwój małej awiacji oraz konstrukcji ultralekkich, dlatego konieczne jest wypracowanie nowych, bardziej przyjaznych użytkownikom rozwiązań. – Chcemy uprościć przepisy, aby polska produkcja lotnicza ruszyła do przodu – zaznaczył Prezes ULC. Podkreślił również, że przyjęty scenariusz poprawy rozporządzenia nie wyklucza w przyszłości przekazania nadzoru nad małym lotnictwem, pod warunkiem, że znajdzie się organizacja spełniająca wymagania w tym zakresie.

 

Urząd przedstawił zebranym dwa warianty działania regulatora:

 

  • tzw. scenariusz czeski, polegający na przekazaniu czynności nadzoru do podmiotu lub organizacji zewnętrznej poza nadzór lotniczy, jednak przy nadal złożonych procedurach administracyjnych;
  • tzw. scenariusz brytyjski, polegający na zmianie systemu nadzoru z kontrolnego na deklaratywny oraz zakładający przekazanie jasno zdefiniowanych obszarów bezpośrednio do środowiska: producentów, mechaników, inżynierów oraz uczelni wyższych.

 

Zaproponowany projekt wzorowano na scenariuszu brytyjskim.

 

Zgromadzeni na spotkaniu przedstawiciele środowiska lotniczego obiecali przyglądać się pracom nad rozporządzeniem i wspólnie wypracowywać optymalne rozwiązania.

 

Prezentacje i relacje ze spotkania na stronie ULC.









Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy