Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Kupię CSS-13 w stanie nielotnym na ekspozycję stałą. Tel. 604 912 910


Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



Aktualnosci
90. rocznica lotu Charlesa Lindbergha

Mający zaledwie 25 lat Charles Lindbergh jako pierwszy samotnie pokonał drogą powietrzną Ocean Atlantycki. Dokonał tego lecąc 90 lat temu na specjalnie w tym celu zbudowanym samolocie Ryan Spirit of St Louis.

 

Start odbył się w piątkowy poranek 20 maja 1927 roku z Roosevelt w okolicach Nowego Jorku, a lądowanie o godzinie 10.22 dnia następnego na lotnisku Le Bourget pod Paryżem. Trasa Lindbergha liczyła 5809 km i została pokonana w czasie 33,5 godziny. Na lot samolot zatankowano 1704 litrami paliwa. Wyczyn ten został przez FAI uznany jako światowy rekord w kategorii „Odległość w linii prostej bez lądowania”.

 

Charles Lindbergh w trakcie tego lotu prowadził nawigację tylko w oparciu o busolę, gwiazdy i własne obliczenia. W początkowym etapie lotu, aby ominąć chmury burzowe, wzniósł się do wysokości 3000 m, następnie przez część trasy leciał na wysokości zaledwie 3 m, Przez kilka godzin przeleciał także przez obszar z zalegającą mgłą. U celu podróży został powitany przez 150 tys. osób.

 

Za swój wyczyn Lindbergh został uhonorowany francuską Legią Honorową i amerykańskim Krzyżem Lotniczym. Od samego początku wiedziano, że jeśli ten lot zakończy się powodzeniem, będzie lotem rekordowym. W tym celu na pokładzie Spirit of St Louis był zapieczętowany barograf rejestrujący wysokość lotu. Na podstawie jego zapisu można było potwierdzić, że lot ten nie miał przerw i nie odbyło się po drodze żadne lądowanie. Oryginalny zapis barografu wraz z innymi oryginalnymi dokumentami z lotu znajdują się do dzisiaj w siedzibie FAI (Fédération Aéronautique Internationale – Międzynarodowa Federacja Lotnicza) w Lozannie. Wśród dokumentów posiadanych przez FAI znajduje się także datowany na 26 maja 1927 r. wniosek o uznanie tego lotu za rekordowy, skierowany do Paula Tissandiera z FAI (późniejszego Sekretarza generalnego tej organizacji) przez amerykańskie Narodowe Zrzeszenie Aeronautyczne.

 

We wniosku tym czytamy: „Mamy zaszczyt przedstawić nasz raport dotyczący lotu z Nowym Jorku do Paryża, który kapitan Charles A. Lindbergh wykonał i z szacunkiem pytamy, czy ten nowy zapis jest homologowany przez FAI”.

 

Założona w 1905 r. FAI prowadzi archiwum międzynarodowych rekordów lotniczych. Stanowi to unikalny zapis najważniejszych momentów w historii lotnictwa. od rekordowego lotu Lindbergha do pierwszego człowieka w kosmosie.









Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy