Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341


Potrzebna Cessna C150 lub C152 do szkolenia, zakres 100 h. Tel. 601 966 341



Aktualnosci
Zuchowe Zawody „Smyki na Start”

Smyki na Start

 

"Smyki na Start" to koncepcja stworzenia zawodów, w których zawodnicy startują na zbudowanych przez siebie w trakcie imprezy takich samych modelach szbowca PW-5.


Łączy ze sobą elementy zabawy, edukacji i rywalizacji. Dotychczasowe doświadczenia pokazują, że czas spędzony na wspólnym budowaniu modeli przez dzieci oraz ich opiekunów jest fantastyczną zabawą dla wszystkich.
Zawody modeli powstały jako analogia do rozgrywanych na szybowcowych mistrzostwach świata konkurencji w klasie światowej (World Class) w której uczestniczą wyłącznie szybowce PW-5 Smyk (patrz historia szybowca w naszym serwisie).

 

Smyki na Start

fot. Piotr Kossakowski (4)

 

1 kwietnia br. odbyły się II Zuchowe Zawody Modeli Latających „Smyki na Start”. Zawody były przeprowadzone w ramach zbiórki zamykającej zdobywanie sprawności „Lotnik”. Lotnicze zbiórki zaczęliśmy od poznania historii Dedala i Ikara oraz od poznania kierunków geograficznych - co jest potrzebne do orientacji nie tylko w terenie, ale i podczas lotu. Nauczyliśmy się lotniczej piosenki, znaleźliśmy odpowiedzi na pytania takie jak: „o czym pilot musi pamiętać podczas lotu” i „co należy zrobić, żeby zostać lotnikiem”. Przeszliśmy testy sprawnościowe i badania lekarskie jak prawdziwi piloci! Mieliśmy również okazję porozmawiać z prawdziwym lotnikiem. Przymierzyliśmy słuchawki lotnicze, zapoznaliśmy się z budową wewnętrzną samolotu PZL TS-11 Iskra oraz dowiedzieliśmy się jak to się dzieje, że samolot lata. Rozmawialiśmy również z jednym z konstruktorów szybowca PW5 „Smyk” – zaciekawiło nas to, że szybowce latają mimo, że nie posiadają silnika. Na ostatniej zbiórce z tego cyklu mieliśmy okazję zbudować własny model szybowca PW5 „Smyk”. Rywalizacja podczas Zuchowych Zawodów przybliżyła nas jeszcze bardziej do celu – zdobycia sprawności „Lotnika”!
Serdecznie dziękujemy wszystkim, którzy przyczynili się do organizacji II Zuchowych Zawodów Modeli Latających „Smyki na Start”. Dziękujemy konstruktorom Szybowca PW5 Smyk, którzy pomagali nam podczas sklejania modeli jak i podczas lotów. Dziękujemy również Redaktorowi Naczelnemu Przeglądu Lotniczego Panu Krzysztofowi Krawcewiczowi za sędziowanie w zawodach.

Przyboczna 66 GZ „Leśni Ludzie”
Zofia Brzezińska

 

Smyki na Start

 









Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy