Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863  biuro@air-marine.eu 


Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341


Potrzebna Cessna C150 lub C152 do szkolenia, zakres 100 h. Tel. 601 966 341



Aktualnosci
Airbus z nagrodami Crystal Cabin Award

W tym roku Airbus po raz pierwszy zwyciężył w dwóch kategoriach konkursu Crystal Cabin Award, czołowego międzynarodowego konkursu promującego innowacje w dziedzinie urządzania wnętrz samolotów. Do tegorocznej edycji zgłoszono 85 innowacyjnych projektów z 21 krajów, które rywalizowały w siedmiu kategoriach.

Zwycięskimi projektami Airbusa były „Wózek ReTrolley” w kategorii „Ekologiczna kabina, zdrowie, bezpieczeństwo i środowisko” oraz „Inteligentna rekonfiguracja kabiny” w kategorii „Sprzęt zwiększający komfort pasażerów”.

 

Firma otrzymała też dwie dodatkowe nagrody za udział w projektach „Inteligentny pokładowy wózek inwalidzki” w kategorii „Uniwersytet” oraz „Lekka poduszka siedzenia Octaspring” w kategorii „Materiały i komponenty”.

 Szczegółowe informacje o zwycięskich projektach:

 Wózek ReTrolley

ReTrolley segreguje śmieci gromadzone w korytarzu samolotu i ogranicza ich objętość nawet o 30 proc. poprzez ręczne zgniatanie. Oszczędza to miejsce w obszarze kuchennym i zwiększa ilość odpadów nadających się do recyklingu, co ma duże znaczenie dla linii lotniczych poszukujących nowych i prostych rozwiązań, które ograniczałyby niekorzystny wpływ samolotów na środowisko. Do recyklingu nadają się tylko śmieci posegregowane. Rozwiązanie ReTrolley wywodzi się z koncepcji opracowanej przez studentów z Uniwersytetu São Paulo, która została później dopracowana przez ekspertów z działu Airbus Innovations. W ramach programu akceleracyjnego Airbus BizLab koncepcję zweryfikowano w zeszłym roku we współpracy z liniami lotniczymi przy użyciu prototypu.

 

Inteligentna rekonfiguracja kabiny

Podczas wielu lotów co najmniej trzy fotele pozostają wolne. Teraz pasażerowie mogą na tym skorzystać. Projekt Smart Cabin Reconfiguration pozwala bez wysiłku zwolnić miejsce w kabinie samolotów z rodziny A320. Wykorzystano w nim ruchome fotele zaprojektowane we współpracy z producentem siedzeń, firmą Recaro. Rzędy foteli zamontowane na szynie, opracowane wspólnie z THK, pozwalają załodze zmienić rozstaw siedzeń na podstawie danych z systemu rezerwacji lotu – przed przyjęciem pasażerów na pokład. Członek załogi kabinowej może złożyć jeden rząd foteli, a następnie szybko przesunąć rzędy znajdujące się przed nim tak, jak przesuwa się fotele w samochodzie. Pasażerowie siedzący w tych fotelach będą mieli więcej miejsca na nogi.

  

Inteligentny pokładowy wózek inwalidzki

Dla pasażerów z niepełnosprawnością niezależność na pokładzie samolotu jest bardzo pożądana. Jest to możliwe dzięki wózkowi Smart Onboard Wheelchair, który pasażer może bez pomocy wtoczyć pod sedes. Nie wymaga to strukturalnych zmian w toalecie. Wózek został opracowany przez studentów Hamburskiego Uniwersytetu Nauk Stosowanych z pomocą ekspertów firmy Airbus. Projekt został przetestowany przez użytkowników wózków inwalidzkich. Ich werdykt: łatwy w użyciu, stabilny i bezpieczny.

 

Lekka poduszka siedzenia Octaspring

Komfort lotu jest jednym z priorytetów pasażerów, a projektanci nieustannie starają się go zwiększyć. We współpracy z firmami Studio Moderna, Boxmark i Stelia Airbus znalazł sposób na stworzenie wygodniejszego siedzenia przy jednoczesnym zmniejszeniu wagi. „Oddychająca” poduszka Octaspring zawiera sprężyny i jest wykonana z pianki o różnych stopniach gęstości, która optymalnie rozkłada ciężar ciała na całym siedzeniu. Ponadto powierzchnia siedzenia pozostaje chłodniejsza dzięki lepszemu przepływowi powietrza wewnątrz poduszki. Poduszka jest o jedną trzecią lżejsza od siedzeń wykonanych wyłącznie z pianki, równoważy ciśnienie i pomaga utrzymać ergonomiczną pozycję.

 

 









Aktualny numer

Kup ON-LINE

Nasi partnerzy