Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



Aktualnosci
Śmigłowiec Bo-105 świętuje 50. urodziny

16.02 upłynęło równo 50 lat od oblotu śmigłowca Bo-105. Wiropłat ten wykonał pierwszy lot 16 lutego 1967 r. w Ottobrunn koło Monachium. W konstrukcji wielozadaniowego śmigłowca klasy dwutonowej Bo-105 wykorzystano najnowocześniejsze technologie i materiały. Był to pierwszy na świecie seryjny śmigłowiec z wirnikiem sztywnym ze zbudowaną z tytanu głowicą bezprzegubową oraz łopatami wzmacnianymi kompozytami z włókna szklanego.

 

BO-105


„Bo-105 jest znany na całym świecie przede wszystkim dzięki swojej wszechstronności, wytrzymałości i niezawodności. Fakt, iż po 50 latach od oblotu maszyny te są wciąż użytkowane, doskonale pokazuje wysoką jakość konstrukcji. Wpływ Bo-105 jako pioniera nowoczesnych technologii wiropłatowych na obecną gamę produktów naszej firmy jest widoczny do dziś”, powiedział Wolfgang Schoder, szef Airbus Helicopters w Niemczech. Rozwiązania zastosowane w konstrukcji wirnika nośnego, znane jako wirnik Bölkowa, znacząco obniżyły koszty obsługi technicznej w porównaniu z tradycyjnymi przegubowymi wirnikami nośnymi. Ponadto zastosowany w Bo-105 typ wirnika nośnego umożliwił temu śmigłowcowi wykonywanie niedostępnych innym maszynom manewrów, z czego słynie do dziś.


Od czasu przekazania klientowi pierwszego seryjnego śmigłowca w 1970 r., ponad 300 operatorów z całego świata zakupiło około 1400 maszyn typu Bo-105. Były i są one eksploatowane przez służby ratownicze, policję, wojsko, są też stosowane do przewozów pasażerskich i towarowych. Największym użytkownikiem były siły zbrojne Niemiec, które otrzymały ponad 200 egzemplarzy. Część z nich pozostała w służbie do oficjalnego wycofania w grudniu 2016 r.
Około 400 śmigłowców tego typu – około 1/3 wszystkich zbudowanych – jest do dziś eksploatowanych przez różnych użytkowników. Najstarszy latający płatowiec Bo-105 służy obecnie na Wyspach Falklandzkich. Łączny nalot floty Bo-105 na całym świecie wynosi obecnie ponad 8 milionów godzin. Airbus Helicopters kontynuuje wsparcie eksploatacji lekkich śmigłowców i gwarantuje dostawy części zamiennych w dalszej przyszłości.


Doświadczenia z budowy i eksploatacji Bo-105 zostały szeroko wykorzystane przy konstruowaniu jego następców, lekkich śmigłowców H135 i 145. Bezpośrednim sukcesorem Bo-105 został śmigłowiec znany obecnie jako H135. Posiada on również bezprzegubowy i bezłożyskowy wirnik nośny, którego znaczną część konstrukcji stanowią kompozyty węglowe, znacząco zwiększające resurs konstrukcji. Ponadto H135 dysponuje takimi innowacyjnymi rozwiązaniami, jak glass cockpit, nowoczesny autopilot oraz otunelowany wirnik ogonowy typu Fenestron, poprawiający bezpieczeństwo eksploatacji i zmniejszający emitowany przez wiropłat hałas. Będąc pionierem postępu technologicznego, Airbus kontynuuje prace nad przyszłościowymi programami: wśród nich jest ciężki śmigłowiec X6, mający wejść do służby w przyszłej dekadzie, oraz projekt City Airbus – taksówki lotniczej dla obszarów miejskich.









Aktualny numer

Kup ON-LINE

Reklama
Nasi partnerzy