Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863  biuro@air-marine.eu 


Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341


Potrzebna Cessna C150 lub C152 do szkolenia, zakres 100 h. Tel. 601 966 341























































Beechcraft B200GT

Do tej pory jeszcze nie lataliśmy z wymontowanymi do celów fotograficznych drzwiami z tak dużymi prędkościami. A wszystko po to, żeby zrobić ostre zdjęcia samolotu podczas lotu. Samolotu pięknego i na swój sposób wyjątkowego ? pierwszego zarejestrowanego w Europie Beechcrafta B200 King Air w najnowszej wersji - GT. Jest on gwiazdą marcowego PLAR. (ar)

fot. Andrzej Rutkowski


Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050





Film DVD: Lot na An-26

Tym razem nie tapeta, ale znakomicie zrobiony zapis filmowy nocnego lotu samolotem An-26 cargo na trasie Katowice-Li?ge-Katowice. Czytelna korespondencja, filmowanie z kilku kamer, wyraźne wskazania przyrządów. Materiał poglądowy i aspiracyjny dla pilotów szkolących się do IFR. Czas trwania 94 min., DVD, PAL 4:3
Zobacz fragmenty filmu:
 

 
Film do nabycia w Sklepie PLAR
 



Cirrus SR22 Turbo GTS

Ze względu na pogodę, do tej sesji fotograficznej podchodziliśmy dwa razy. W końcu, wkrótce po przejściu frontu chłodnego, udało się. Tego styczniowego dnia wystarczyło wznieść się na 3500 ft AMSL, by cieszyć się widokami znad chmur.



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050





Cirrus SR22 Turbo GTS

3500 ft AMSL to odpowiednia wysokość na podziwianie z powietrza parków narodowych w naszym kraju.
Cirrusa SR22 Turbo GTS testujemy w locie w PLAR 2/2008.



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050





Cirrus SR22 Turbo GTS

Choć na to nie wygląda, mamy środek zimy. Świat prawie monochromatyczny. Chciałoby by się, by znów się zazieleniło, a mętna powodziowa woda w Wiśle nieco opadła, również zmieniając swą kolorystykę.
Cirrusa SR22 Turbo GTS testujemy w locie w PLAR 2/2008.



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050





Francja, Lotaryngia 2007

To zdjęcie dedykuję miłośnikom zespołu Bielizna, który w 1993 r. nagrał utwór "Przeganianie wołów do Norymbergi".
Jak było na dziesiątej edycji tej największej pod względem liczby startujących załóg imprezy balonowej w Europie, pisaliśmy w PLAR 9/2007 i 10/2007.



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050





Francja, Lotaryngia 2007

Przymglone poranki to oczywiste utrudnienie podczas lotów balonowych - zarówno dla pilotów, jak i, podążających tropem swojego balonu, załóg naziemnych. Z drugiej jednak strony takie mgły malowniczo odrzeczywistniają krainę, nad którą się przelatuje, co jest bardzo pożądane, jeśli mamy pod ręką aparat fotograficzny. Więcej w PLAR 9/2007 i 10/2007.



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050




Cessna 182T

Materiał o tym samolocie przygotowywaliśmy podczas jego oblotów po sprowadzeniu z USA do Polski. Długo czekaliśmy na zdjęciową pogodę, bo grudzień 2007 pod tym względem nie rozpieszczał. Efekt - w PLAR 01/2008.



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050




Cessna 182T

Materiał o tym samolocie przygotowywaliśmy podczas jego oblotów po sprowadzeniu z USA do Polski. Długo czekaliśmy na zdjęciową pogodę, bo grudzień 2007 pod tym względem nie rozpieszczał. Efekt - w PLAR 01/2008.



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050




Francja, Lotaryngia 2007

Balonowego latania w doborowym międzynarodowym towarzystwie - po pachy. Jak było na dziesiątej edycji tej największej pod względem liczby startujących załóg imprezy balonowej w Europie pisaliśmy w PLAR 9/2007 i 10/2007



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050




Francja, Lotaryngia 2007

Balonowego latania w doborowym międzynarodowym towarzystwie - po pachy. Niekiedy dołączali do nas także zmotoryzowani paralotniarze. Jak było na dziesiątej edycji tej największej pod względem liczby startujących załóg imprezy balonowej w Europie pisaliśmy w PLAR 9/2007 i 10/2007



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050




Diamond DA42 Twinstar

Niezwykły kompozytowy dwusilnikowiec, który wprowadził rewolucję i to od razu w kilku płaszczyznach: technologii płatowca, napędu, awioniki, podejścia do szkolenia i podejścia do latania na wielosilnikach. Opisaliśmy go w PLAR 11/2007



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050




Francja, Lotaryngia 2007

Balonowego latania w doborowym międzynarodowym towarzystwie - po pachy. Jak było na dziesiątej edycji tej największej pod względem liczby startujących załóg imprezy balonowej w Europie pisaliśmy w PLAR 9/2007 i 10/2007



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050




Diamond DA-20 Katana

Kompozytowa Katana staje się podstawowym typem do szkolenia pilotów na Zachodzie. Zalety tego samolotu dostrzeżono także w Polsce. Jeszcze dwa lata temu w naszym kraju była jedna, zaś pod koniec 2007 latało ich już pięć. Samolot ten opisaliśmy w PLAR 12/2006



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050




Francja, Lotaryngia 2007

Balonowego latania w doborowym międzynarodowym towarzystwie - po pachy. Jak było na dziesiątej edycji tej największej pod względem liczby startujących załóg imprezy balonowej w Europie pisaliśmy w PLAR 9/2007 i 10/2007



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050




Diamond DA42 Twinstar

Niezwykły kompozytowy dwusilnikowiec, który wprowadził rewolucję i to od razu w kilku płaszczyznach: technologii płatowca, napędu, awioniki, podejścia do szkolenia i podejścia do latania na wielosilnikach. Opisaliśmy go w PLAR 11/2007



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050




Francja, Lotaryngia 2007

Balonowego latania w doborowym międzynarodowym towarzystwie - po pachy. Jak było na dziesiątej edycji tej największej pod względem liczby startujących załóg imprezy balonowej w Europie pisaliśmy w PLAR 9/2007 i 10/2007



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050




VL-3

VL-3. Nie ma to jak widok w locie - skrzydło w skrzydło - samolotu z chowanym podwoziem. Tego osiągającego 280 km/h ultralajta opisaliśmy w PLAR 5/2007.



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050




Francja, Lotaryngia 2007

Balonowego latania w doborowym międzynarodowym towarzystwie - po pachy. Jak było na dziesiątej edycji tej największej pod względem liczby startujących załóg imprezy balonowej w Europie, pisaliśmy w PLAR 9/2007 i 10/2007.



Rozdzielczość 1024x768
Rozdzielczość 1152x864
Rozdzielczość 1280x800
Rozdzielczość 1280x1024
Rozdzielczość 1440x900
Rozdzielczość 1600x1200
Rozdzielczość 1680x1050