Nowy program Future Flyer Academy w Polsce

Nowy program Future Flyer Academy

Ryanair, we współpracy z międzynarodową szkołą lotniczą Bartolini Air, uruchomił 15.04. br nowy program szkolenia pilotów Future Flyer Academy w ramach którego planowane jest przeszkolenie ponad 400 pilotów liniowych w ciągu najbliższych 4 lat. Program oferuje możliwość rozpoczęcia kariery lotniczej w komercyjnych liniach lotniczych poprzez połączenie zajęć teoretycznych, szkoleń praktycznych …

Przeczytaj więcej »

Webinar: Podobieństwa i różnice GA i CA

webinar pt. „Czy rozmiar serio ma znaczenie? O różnicach i podobieństwach między lataniem liniowym i rekreacyjnym.”

W niedzielę, 21. kwietnia, o godzinie 18:00 odbędzie się organizowany przez Lotnicze Centrum Angielskiego ICAO4.me bezpłatny webinar pt. „Czy rozmiar serio ma znaczenie? O różnicach i podobieństwach między lataniem liniowym i rekreacyjnym.”, którego gościem będzie czynny pilot liniowy Cyprian Cyganek, na co dzień zasiadający za sterami Boeinga 737NG/MAX. Zaproszony gość …

Przeczytaj więcej »

Przegląd Lotniczy – 4/2024

W kwietniowym numerze Przeglądu Lotniczego polecamy: „Podróżnik” – Tecnam P2012 Traveller – przedstawiamy największy jak dotąd, 11-miejscowy samolot Tecnama, przeznaczony do krótkich przewozów pasażerskich. Jego własności w locie sprawdzał Bob Davy, a zdjęcia w locie wykonał Keith Wilson. W którą stronę korkociąg? – dlaczego podczas przeciągnięcia w krążeniu samoloty i …

Przeczytaj więcej »

IX Konferencja Naukowa: Bezzałogowe statki powietrzne – wyzwania i doświadczenia

IX Konferencja Naukowa: Bezzałogowe statki powietrzne – wyzwania i doświadczenia

Instytut Prawa lotniczego i Kosmicznego Uczelni Łazarskiego organizuje w dniu 20 marca 2024 roku kolejną, IX Konferencję Naukową „Bezzałogowe statki powietrzne – wyzwania i doświadczenia”. Konferencja kierowana jest zarówno do studentów, doktorantów czy absolwentów kierunków prawniczych, ekonomicznych, technicznych, jak i ekspertów oraz osób na co dzień zajmujących się problematyką BSP. …

Przeczytaj więcej »

Przegląd Lotniczy – 3/2024

W marcowym numerze Przeglądu Lotniczego polecamy: Medyczny Learjet – od dwóch lat na polskim niebie można spotkać nowy typ samolotu w barwach Lotniczego Pogotowia Ratunkowego. Filip Modrzejewski sfotografował Learjeta 75 w locie i wewnątrz, rozmawiał z pilotami. Samolot okazuje się być bardzo użyteczny w służbie i bardzo atrakcyjny dla pilota. …

Przeczytaj więcej »

Czy Aer Lingus będzie pierwszym użytkownikiem A321XLR?

Pierwszy Airbus A321XLR w barwach ... Aer Lingus. Fot. Tobias Gudat

Chociaż Airbus nie wydał jeszcze oficjalnego potwierdzenia, jednak nagrania pierwszego Airbusa A321XLR – wąskokadłuboweo samolotu o najdłuższym w tej rodzinie zasięgu – wykonane w zakładzie Airbusa w Finkenwerder w Hamburgu w Niemczech wydają się potwierdzać, że Aer Lingus zostanie pierwszym odbiorcą nowego typu samolotu, który planuje korzystać z niego podczas …

Przeczytaj więcej »

Mazury Air Show 2024 – list otwarty Prezesa AKJ

XXV Międzynarodowy Zlot Przyjaciół Lotnictwa 2024. fot. Marek Chmiel

Tegoroczna edycja Mazury AirShow nawiązuje do wieloletniej tradycji spotkań środowiska lotniczego na należącym do Aeroklubu Krainy Jezior lotnisku Kętrzyn-Wilamowo. MAS 2024 przygotowywane jest w nowej formule, jedną z nowości będzie giełda lotnicza – ważne wydarzenie biznesowo – ekspozycyjno – integracyjne dla całego, nie tylko krajowego, środowiska lotnictwa General Aviation. Festyn …

Przeczytaj więcej »

US AF rozpoczyna wycofywanie floty A-10 Thunderbolt II

Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II (82-648) z 354 FS w drodze do 309 AMARG Davis Monthan AFB. frot. USAF

Po prawie 50 latach służby samolot Fairchild Republic A-10 Thunderbolt II, znany również jako „Warthog” przechodzi na emeryturę. Jako pierwsze wycofywane będą samoloty z 354 FS stacjonującego w bazie sił powietrznych Davis-Monthan. Pierwszy A-10 Thunderbolt II (82-648) został oficjalnie wycofany ze służby w 354 Dywizjonie Myśliwskiego (354 FS) wchodzącym w …

Przeczytaj więcej »

FAA zatwierdziła plan certyfikacji napędu Joby

Układ napędowy ma kluczowe znaczenie dla osiągów Joby eVTOL. Fot: Joby Aviation

Joby Aviation Inc., firma opracowująca elektryczne taksówki powietrzne do komercyjnych przewozów pasażerskich, ogłosiła, że Federalna Administracja Lotnictwa (FAA) zaakceptowała plan certyfikacji układu napędowego jej eVTOLa Joby przeznaczonego do przewozu pilota i czterech pasażerów z prędkością do 300 km/h. Proces certyfikacji typu FAA to rygorystyczny przegląd projektu, produkcji i osiągów nowego …

Przeczytaj więcej »

Archer Aviation otrzymało certyfikat FAA Part 145

Archer Midnight. Fot: Archer Aviation

Archer Aviation, amerykańska firma zajmującą się projektowaniem i produkcją eVTOLi z siedzibą w Santa Clara (CA), której sztandarowym produktem jest Archer Midnight, czteroosobowy eVTOL zaprojektowany do wykonywania szybkich lotów jeden po drugim przy minimalnym czasie ładowania pomiędzy lotami, uzyskała certyfikat FAA Part 145 dotyczący serwisowania statków powietrznych. Zgodnie z przepisami …

Przeczytaj więcej »
100-lecie L.O.P.P