Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341


Potrzebna Cessna C150 lub C152 do szkolenia, zakres 100 h. Tel. 601 966 341



2017-07


Zamów e-wydanie w publio w e-kiosku


W lipcowym numerze "Przeglądu Lotniczego" polecamy:

Najszybszy z turbinowych
Jak się lata na najszybszej obecnie "turbinie" na rynku? Wrażeniami zza sterów TBM 910 i wizyty w zakładach Daher w Tarbes dzieli się Krzysztof Krawcewicz. Artykuł ilustrują zdjęcia Andrzeja Rutkowskiego wykonane nad Pirenejami.

Domknięte koło
Któż z nas nie marzy o wielkich lotniczych wyprawach... Tomasz Wojtowicz, który właśnie zakończył pełną wyzwań podróż małą i niemłodą już Cessną 152 dookoła świata - jako pierwszy Polak w jednoosobowej załodze - opowiadając nam na gorąco o swoim wyczynie, zdradza, że nie trzeba na to przeznaczać fortuny.

Akrobacja - moja pasja
Akrobacja była niegdyś elementem wyszkolenia każdego pilota. Dziś uprawiają ją tylko nieliczni. Tomasz Spisak zgłębiał jej tajniki w polskich ośrodkach, przeszedł też porządną szkołę latania w trzech wymiarach w Tutima Academy w Kalifornii. I dzieli się swoimi doświadczeniami, a nade wszystko - przekonuje, że latać na akrobację naprawdę warto!

Podróż długo odkładana
Brytyjscy emeryci, Heather i Adam Wankowscy, odwiedzili Polskę swoim pięknym Austerem 6. Adam nie mógł sobie odmówić lotu nad Błyskawicą, na której w czasie wojny służył jego ojciec. O sentymentalnej podróży Heather i Adama opowiada Jacek Mainka - spiritus movens całego wydarzenia, zaś opowieść ilustrują wspaniałe zdjęcia air-to-air Andrzeja Rutkowskiego

8,33 - ostateczne odliczanie
To ostatni sezon użytkowania radiostacji z separacją międzykanałową 25 kHz. Do końca tego roku wszystkie statki powietrzne muszą zostać wyposażone w pokładowe radiostacje VHF pracujące z separacją międzykanałową 8,33 kHz. Krzysztof Sułkowski przypomina co czeka w związku z tym użytkowników i podpowiada jak się do tego zabrać.

Podejście DME ARC
Procedurę DME ARC - podejście po łuku - warto ćwiczyć i odświeżać, by nie zostać kiedyś zaskoczonym przez kontrolera. Kolejne zagadnienie do opanowania dla kandydatów na pilotów IFR przedstawia instruktor Dominik Punda. Jest to już dwudziesta pozycja cieszącego się popularnością cyklu artykułów o IFR tego autora.

Jubileusz "Hoplity"
Tym kryptonimem NATO oznaczało nasz poczciwy śmigłowiec Mi-2 produkowany w PZL Świdnik, na radzieckiej licencji Mil. Na obchody jubileuszu 50-lecia służby Mi-2 w polskim wojsku przyleciały śmigłowce z całego kraju, a także z Czech. Miłosz Rusiecki relacjonuje jubileuszową uroczystość w Inowrocławiu oraz przybliża półwieczną historię "Hoplity" w naszych siłach zbrojnych.

Udało się! - niezwykły skok
Tegoroczna edycja Spring Flying w USA, największej na świecie imprezy Canopy Formation, była wyjątkowa. Po raz pierwszy w historii skoczek w wingsuicie przeleciał przez środek formacji na czaszach. Uczestnikiem tego wydarzenia był Marcin Bąk - niepowtarzalne zdjęcia!

Przechwycenie i eskorta
W bazie rozlega się dźwięk syreny. Do startu podrywa się para uzbrojonych F-16. Piloci po kilku minutach identyfikują obiekt, który utracił łączność... To tylko ćwiczenia Ramstein Alloy 4, które obserwował z aparatem Filip Modrzejewski.

Aviation Fair - Pardubice 2017
Tegoroczne pokazy w Pardubicach miały upamiętnić 80 rocznicę ostatniego lotu Amelii Earhart. Królowała lotnicza historia, była replika Blériota XI, ale nie zabrakło też nowoczesnych maszyn wojskowych i zespołów akrobacyjnych. Fotorelacja Krzysztofa Cieślawskiego.

A oprócz tego:
Lotnicze aktualności z kraju i ze świata, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego o skutkach "nocnej zmiany" prawa energetycznego, konsekwencją której jest powrót do latania z kanistrami i niebezpiecznych absurdów, o których przez ostatnie 5 lat zdążyliśmy już zapomnieć, filmowo-lotniczy felieton Piotra Długiewicza o pilotach bez uprawnień oraz felieton Jarosława Czaplickiego z serii "Captain Speaking" - tym razem jak sobie radzić w sytuacji, gdy pasażerów jest więcej niż miejsc.

Życzymy miłej lektury
Redakcja PLAR