Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



2018-07


Zamów e-wydanie w publio w e-kiosku


W lipcowym numerze "Przeglądu Lotniczego" polecamy:

Tecnam P2008JC MkII jeszcze lepszy
Chętnie kupowany przez ośrodki szkolenia lotniczego Tecnam P2008JC doczekał się prawdziwego glass cockpitu. Samolot w wersji Mk II, z awioniką Garmin G3X Touch, certyfikat EASA otrzymał pół roku temu. Pierwsze egzemplarze są już w Polsce. Jak się lata samolotem klasy VLA z takim wyposażeniem sprawdzał Krzysztof Krawcewicz, historię i konstrukcję P2008 przybliża Sławomir Kasjaniuk, zdjęcia w locie Andrzej Rutkowski.

Jak-3U. Moc jest z Tobą
I to nie byle jaka moc: napędzający dostarczonego do Polski Jaka-3U silnik Pratt & Whitney R2000 generuje aż 1450 KM! Ten zbudowany na bazie czechosłowackiego Jaka-11 samolot ma za sobą służbę w Egipskich Siłach Powietrznych oraz udział w słynnych wyścigach Reno Air Races w Nevadzie, gdzie znany był jako "Czech Ride". O emocje związane z lataniem na Jaku-3U jego nowych właścicieli pyta Filip Modrzejewski, który wykonał także serię zdjęć w locie.

Gekon już lata
Dariusz Lewek dzieli się doświadczeniami ze zrealizowanych niedawno prób w locie szybowca z napędem Gekon. Za sterami podczas oblotu zasiadł sam konstruktor. Ważący mniej od przeciętnego pilota, wyposażony silnik elektryczny o mocy 10 kW Gekon, zgodnie z obecnymi przepisami zaliczany do "Urządzeń latających", może samodzielnie startować z płaskiego terenu i wznosić z przyzwoitą prędkością. Autor podsumowuje także koszty i pracochłonność budowy. Zdjęcia w locie Roman Peczka.

Lepiej sprawdzić - przegląd przedlotowy
Kontynuujemy cykl praktycznych porad dla pilotów dotyczących wykonania prawidłowego przeglądu przedlotowego. Tym razem zajmujemy się przednią częścią kadłuba samolotu, kontrolujemy silnik, śmigło, dajniki... Opieramy się na sprawdzonym biuletynie bezpieczeństwa FSM wydawanym przez niemiecki nadzór lotniczy.

Majówka u bratanków
Jacek Ławrecki zabiera nas w kolejną rodzinną podróż. Celem letniej wyprawy są Węgry. Jak się okazuje, koszty wynajęcia Cessny 150 od "bratanków" są bardzo rozsądne, podział węgierskiej przestrzeni powietrznej prosty, a FIS - jak wszędzie - przyjazny... Na kilku zdjęciach zobaczymy, jak ten kraj prezentuje się z pokładu samolotu.

Spotkania z FIS
Wiosną br. w aeroklubach i ośrodkach szkolenia lotniczego w całym kraju pojawili się informatorzy Służby Informacji Powietrznej. Celem spotkań pracowników FIS z lotnikami, którzy zazwyczaj tylko słyszą się przez radio, był przepływ wiedzy, a także wymiana doświadczeń. Już jesienią kolejna tura spotkań. O głównym przesłaniu informatorów FIS skierowanym do pilotów z koordynatorem tej akcji Andrzejem Rutkowskim rozmawia Krzysztof Krawcewicz.

Latać cicho
W pierwszym kwartale br. PLL LOT zajęły drugie miejsce w prowadzonym przez londyńskie lotnisko Heathrow rankingu cichych linii lotniczych. Za sukcesem naszego przewoźnika kryje się nie tylko coraz doskonalszy sprzęt, ale także specjalna taktyka i umiejętności pilotów, którzy przechodzą specjalne szkolenia z procedur antyhałasowych, m.in. podejścia z ciągłym zniżaniem CDA. O cichym Locie pisze Joanna Wieczorek, a konsultantem merytorycznym artykułu jest cpt. Jarosław Jackiewicz.

Sky Show Sobienie
Nowa impreza lotnicza, mocno nawiązuje do tradycji legendarnej Góraszki. Do ciekawszych punktów programu pierwszej edycji pokazów zaliczyć można na pewno dynamiczne występy naszych Orlików z Harvardami, S-Bacha z opisanym w numerze Jakiem-3U czy cywilnej Iskry. Jak było? Zapraszamy do zapoznania się z fotorelacją Andrzeja Rutkowskiego.

Pomysł na pokazy
Gdynia Aerobaltic to pokazy, które będą trwać aż trzy dni i odbywać się na lotnisku w Babich Dołach oraz na plaży. W tym roku po raz pierwszy pokazom towarzyszyć będą targi Aero Expo Gdynia. O tym, co nas czeka w sierpniu w Gdyni, Maciej Stroiński rozmawia z Hubertem Topolińskim, wiceprezesem spółki Aeropact, organizatora imprezy.

Oko w oko z tygrysami
Gospodarzem tegorocznego ćwiczenia NATO Tiger Meet była 31 Baza Lotnictwa Taktycznego w Krzesinach, gdzie stacjonuje kultywująca tygrysie tradycje 6 eskadra lotnicza. W trwającym dwa tygodnie ćwiczeniu wzięło udział ponad 80 samolotów i śmigłowców z 13 krajów. Przebieg ćwiczenia, uczestniczących w nim lotników oraz statki powietrzne w okolicznościowych barwach uwiecznił Filip Modrzejewski.

Powietrzni transportowcy
W cyklu publikacji prezentujących polskie lotnictwo wojskowe z okazji jego stulecia przyszedł czas na najcięższe i ciężko pracujące maszyny: transportowe Herculesy z Powidza oraz krakowskie CASY. Artykuł Filipa Modrzejewskiego ilustrują unikalne zdjęcia, które wykonał m.in. podczas sesji air-to-air nad Bieszczadami i Pojezierzem Wielkopolskim.

A oprócz tego:
Lotnicze aktualności z kraju i ze świata, kalendarium najważniejszych imprez lotniczych, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego o instruktorach, co zostali w General Aviation i nie odeszli do bijących się o pilotów linii lotniczych; felietony: Piotra Długiewicza o kobietach w lotnictwie i szkodliwych, związanych z płcią pilotów stereotypach oraz kapitana Jarosława Czaplickiego o tym, co potrafi potężna burza, zwana w meteorologii superkomórką...

Życzymy miłej lektury
Redakcja PLAR