Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863  biuro@air-marine.eu 


Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341


Potrzebna Cessna C150 lub C152 do szkolenia, zakres 100 h. Tel. 601 966 341



2017-04


Zamów e-wydanie w publio w e-kiosku


W kwietniowym numerze Przeglądu Lotniczego polecamy:

Dwusetny Tecnam P2006T
W marcu br. do Polski trafił dwusetny Tecnam P2006T. Ta konstrukcja zrobiła w lotnictwie prawdziwą karierę i odmieniła model szkolenia pilotów zawodowych. Jubileuszowy egzemplarz rozpoczął już służbę w ośrodku Bartolini Air w Łodzi. Od ostatniej prezentacji tego samolotu w PLAR w 11/2010 r. wprowadzonych zostało trochę modyfikacji - które opisujemy. A jak prezentuje się w locie w specjalnym jubileuszowym malowaniu opracowanym przez Tecnam dla polskiego klienta- pokazują wyjątkowe zdjęcia Andrzeja Rutkowskiego.

Po prostu IFR
Z korzystaniem z uprawnienia IR jest tak, że samo szkolenie nie wystarczy - trzeba zdobyć jeszcze własne doświadczenie. Można to zrobić szybciej towarzysząc aktywnie w lotach znajomego pilota - jeżeli mamy taką możliwość. W ramach "oswajania się z tematem" zabieramy Czytelników na lot z naszym zaprzyjaźnionym pilotem IFR-owym. Jak przebiega przelot IFR w praktyce pilota prywatnego, jak rzeczywista trasa ma się do planu, jak się robi cloud breaking na Okęciu i kilka jeszcze innych niuansów - znajdziecie w artykule Krzysztofa Krawcewicza

Mocno spóźniony sen o potędze
Ostatnie dni przyniosły powrót do dyskusji na temat Centralnego Portu Lotniczego (CPL). Jacek Krawczyk - przewodniczący Europejskiego Komitetu Ekonomiczno-Społecznego, sprawozdawca licznych opinii EKES z zakresu lotnictwa - analizuje zasadność tego przedsięwzięcia w naszym regionie i jego wpływ na sytuację regionalnych portów lotniczych.

Latałem na SF-50 Vision
Piotr Długiewicz jest pierwszym pilotem z Europy, który uzyskał uprawnienia na Cirrus Vision Jet - samolot klasy personal jet, który właśnie zakończył proces certyfikacji w USA i w Europie, na który czeka już ponad 600 klientów. W rozmowie z Krzysztofem Krawcewiczem opowiada o wrażeniach z pilotowania Cirrus Vision Jet w praktyce, a także o tym jak wygląda szkolenie na Vision i zaletach wcześniejszego treningu na symulatorze.

Tendencje na rynku samolotów GA w Polsce
Rynek samolotów używanych w Polsce prężnie się rozwija. Dokąd odpływają nasze Wilgi i Antki? Co najchętniej kupują Polacy? Swoimi spostrzeżeniami dzieli się Piotr Lasek.

Dwupłatowce nad Sobieniami
Prezentujemy nastrojowe zdjęcia Andrzeja Rutkowskiego z sesji air-to-air trzech oldtimerów - Boeinga Stearmana, CSS-13 i DH. 82 Tiger Moth. Jak się okazuje mają ze sobą więcej cech wspólnych nie tylko dwa płaty...

Zakochałem się w Bellu 505
Podczas tegorocznego Heli Expo w USA w ręce klienta trafił pierwszy Bell 505 Jet Ranger X. Marcin Szamborski miał okazję zasiąść za sterami śmigłowca tego typu i wypróbować w locie. Czemu ta maszyna zasługuje na zainteresowanie i czemu zachwyciła naszego najlepszego pilota śmigłowcowego? Zapraszamy do lektury.

Śmigłowcem dookoła świata
Sport śmigłowcowy łączy pasjonatów ponad granicami... W połowie kwietnia rosyjsko-polska załoga rusza w śmigłowcowy lot dookoła świata. Z trasą i planami załogi zapoznał się Andrzej Rutkowski.

AW101 Cesar w Warszawie
Trwa druga odsłona przetargu na śmigłowiec wielozadaniowy dla polskich Sił Zbrojnych. Jednym z graczy jest włoski koncern Leonardo, oferujący śmigłowiec AW101. Maszynie tej przyglądał się Michał Prokurat.

Kto Cię może wyszkolić?
Tematyka szkoleń lotniczych jest dość złożona. Jaka organizacja, pod jakimi warunkami, do jakich uprawnień może nas wyszkolić, zgłębia mecenas Paweł Szarama. Autor wyjaśnia pojęcie "podmiotu szkolącego" - które, w świetle popularności szkoleń na świadectwo kwalifikacji pilota UL, każdy noszący się z tym zamiarem powinien sobie przyswoić.

Maluch na pokładzie
Wakacje to czas rodzinnych wyjazdów. Może zamiast 6 godzin zatłoczonej ekspresówki - 3 godziny na kilku tysiącach stóp? Jak przygotować się do lotu za małymi dziećmi na pokładzie - swoim doświadczeniem dzieli się z Czytelnikami Marta Iffland, pilotka z Aeroklubu Zagłębia Miedziowego w Lubinie.

W akcji na Herkulesie
Filip Modrzejewski relacjonuje i fotografuje z pokładu Herkulesa... który okazuje się być na tyle zwrotny, że walczy z Migami! Prezentujemy reportaż z polsko-amerykańskich ćwiczeń Aviation Detachment, które odbyły się w marcu br.

A oprócz tego:
Lotnicze aktualności z kraju i ze świata, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego o tym, dlaczego warto dociągać pasy i jak daleko sięga zawirowanie z wiatraka, felieton Piotra Długiewicza o zagrożonej wolności w amerykańskim GA oraz felieton z serii "Captain Speaking" Jarosława Czaplickiego, tym razem o "naukawcach" w naszym lotnictwie.

Życzymy miłej lektury
Redakcja PLAR