Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Kupię CSS-13 w stanie nielotnym na ekspozycję stałą. Tel. 604 912 910


Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam samolot PZL 110 Koliber; rok produkcji: płatowiec 1979, silnik 1981; nalot całkowity 300h; od nowości hangarowany; wszystkie części oryginalne. Cena: 90 tys. zł. Zdjęcia można zobaczyć na sprzedajemy.pl. Kontakt: Leszek 697039084


Sprzedam / For sale
GTN 750 NAV/COM/GPS black 42700,00 zł; GMA 35 Intercom (Remote) 7509 zł; GTX 33 Transponder (Remote) 10564 zł; G600 Left LRU 70770,00 zł; G600 install Kit (x 2 szt) 7660 zł; G600 Right LRU 75780,00 zł. Ceny netto, loco Mielec PL. Rok produkcji 2015, faktury zakupu do wglądu. Informacje tel.: +48 660 450 900


Motolotnia SP-MBDI dwuosobowa. Sprzedam. Tel. 660 613 002


Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

AT-P AVIATION Sp. z o. o. jest jedną z niewielu polskich firm lotniczych aktywnie działającą w segmencie projektowania i produkcji samolotów klasy General Aviation. Posiada biuro konstrukcyjne w Warszawie oraz zakład produkcyjny w Mielcu.
Firma pracuje obecnie nad przygotowaniem do prób w locie, uzyskaniem Certyfikatów Typu i wdrożeniem do produkcji dwóch bardzo innowacyjnych samolotów jedno (AT-5) oraz dwusilnikowego (AT-6 TWIN).
Równolegle planowane jest uruchomienie sprzedaży poprzez przygotowaną i aktywną sieć dealerską praktycznie na całym świecie.
Firma pracuje również nad hybrydowymi wersjami napędów obu samolotów.

 

W związku z realizacją zadań i nadchodzącymi projektami poszukujemy kandydatów na stanowisko :

Inżyniera Konstruktora o specjalności: płatowce (metalowe).

Miejsce pracy: Warszawa (1 etat) , Mielec (1 etat)

 

Zadania:
- Projektowanie a w tym tworzenie dokumentacji konstrukcyjnej samolotów w 2D i 3D.
- Nadzór nad wytwarzaniem zaprojektowanych części i zespołów.
- Obliczenia inżynierskie wspomagające proces projektowania.
- Udział (jako konstruktor i inżynier) we wszystkich fazach tworzenia projektu, struktury do prób i prototypu, w próbach naziemnych i w locie oraz w procesach certyfikacyjnych.
- Współpraca z Nadzorem Lotniczym (ULC i EASA).
- Udział w nowych wdrożeniach.

Docelowo także:
- bieżąca obsługa konstrukcyjna produkcji samolotu/ów,
- współpraca z Organizacją Produkującą, Serwisem oraz Marketingiem,
- tworzenie dokumentacji towarzyszącej, wprowadzanie zmian (instrukcje, biuletyny itd.) w ramach działań dotyczących ciągłej zdatności do lotu.

Wymagania:
- Wykształcenie wyższe techniczne (lotnicze)
- Minimum 2 lata doświadczenia w przemyśle lotniczym bądź przy projektowaniu samolotów
- Minimum dobra znajomość systemów CAD (NX)
- Znajomość języka angielskiego (dobrze widziana)
- Dyspozycyjność i gotowość do podróży służbowych
- Ciągła nauka podwyższająca kwalifikacje Pracownika

Oferujemy:
- Pracę w młodym, dynamicznym, ambitnym i świadomym celów zespole
- Szerokie możliwości rozwoju zawodowego i samorealizacji w ramach pełnego spektrum tworzenia statku powietrznego od pierwszego szkicu przez produkcję do międzynarodowej sprzedaży.
- Możliwość współtworzenia jednych z najbardziej innowacyjnych samolotów na rynku GA
- Dla najlepszych możliwość latania na produkowanych samolotach
- Atrakcyjne wynagrodzenie
- Premie za wynik

 

CV i list motywacyjny prosimy wysyłać pocztą elektroniczną na: tomek@atp-aviation.com



2020-11


Zamów e-wydanie w publio w e-kiosku


Listopadowy "Przegląd Lotniczy" już w kioskach ...

Sirius w nowej odsłonie
Przedstawiamy samolot ultralekki Sirius TL3000 w wersji z bardzo nowoczesnym wyposażeniem m.in. Garmin (G3X touch, autopilot). Samolot jest dopuszczony do maksymalnej masy startowej 600 kg. Konstrukcję opisał Jaroslaw Dobrzyński, wrażenia z lotu Krzysztof Krawcewicz, a autorem zdjęć w locie w listopadowym słońcu nad Ostrowem-Michałkowem jest Andrzej Rutkowski.

Motylkowy doctor killer
P­ iękna lśniąca Bonanza w najbardziej kultowej wersji z usterzeniem V będzie teraz latać na polskim niebie za sprawą kolekcjonera zabytkowych samolotów Mateusza Stramy. Dociekamy czy przezwisko tego samolotu nadane mu ponad pół wieku temu przez sceptyków, jest sprawiedliwe. Bonanza znakomicie się prezentuje się na zdjęciach Andrzeja Rutkowskiego, w tym ? powitana nad Wisłą przez swojego ?młodszego brata? ? Beechcrafta Debonair (znanego Czytelnikom z PLAR 7/19). Samolotem latał i właściciela wypytywał Andrzej Rutkowski, historię Bonanzy przedstawił Jarosław Dobrzyński. A poza wszystkim Bonanza okazuje się na dzisiejsze czasy ciągle bardzo użytecznym i ekonomicznym samolotem general aviation.

Mała Flota LPR
­ Lotnicze Pogotowie Ratunkowe utworzyło tzw. Małą Flotę złożoną ze śmigłowców Robinson R-44 oraz samolotów Tecnam P2008. Celem jest otwarcie drzwi do atrakcyjnej kariery zawodowej dla szerokiej rzeszy pilotów, którym brakuje wymaganego nalotu dowódczego, do podjęcia pracy w HEMS. O programie pisze i ilustruje zdjęciami Małej Floty w locie Filip Modrzejewski.

Procedury RNP
Piloci latający w ramach szkoleń IFR na lotniska kontrolowane zaskakiwani są ostatnio pytaniem kontrolera ?czy spełniasz warunki RNP-1?. Odpowiedź ?nie wiem? nie jest dobrą odpowiedzią. Co się zmieniło na lotniskach kontrolowanych w Polsce i co to oznacza dla pilotów wyjaśniają w zwięzłym artykule Michał Andrzejewski ? kontroler ATC i pilot zawodowy GA oraz Grzegorz Knast, kontroler ATC i pilot liniowy.

Wiatr w ogon, ale skąd?..
Zagadka nawigacyjna: TAS 306 węzłów, Ground Speed 342 węzły, ale też na EFIS widzimy wyraźnie ? wiatr czołowy 1 węzeł. Jak to możliwe? Zadanie postawił Piotr Długiewicz penetrujący listopadowe jet streamy. Rozwiązania podjął się Krzysztof Krawcewicz, przy okazji znajdując odpowiedź na pytanie, który z kalkulatorów nawigacyjnych najlepiej się nadaje do zadań z zakresu dużych prędkości...

Przyleciałeś na Babice
W trzecim odcinku ?babicologii stosowanej? instruktor Krzysztof Krawcewicz przedstawia specyficzny sposób prowadzenia korespondencji radiowej w warunkach permanentnie zajętej częstotliwości ? czyli... w każdy pogodny dzień. Przez radio można powiedzieć wiele, ale nie wszystko trzeba. Tę samą informację można podać bardzo rozwlekle, jak i bardzo krótko. Wskazówki dla pilotów-gości włączających się po raz pierwszy w warszawski ?kocioł? przydadzą się też wielu ?lokalsom?.

Niebo należy do nas
W akrobacji lotniczej kobiety osiągają sukcesy na równi z mężczyznami. Autorka podaje przykłady słynnych polskich pilotek, cieszy się że nie są one odosobnione i rozmawia z dziewczynami latającymi na akrobację, które poszły ich przykładem. Piękny, i to dosłownie, inspirujący artykuł Kingi Drabczak.

Antidotum Airshow Leszno
Fotorelacja z jedynych wielkich pokazów lotniczych, jakie zorganizowano w tym roku.

Bańki nad Krosnem
Wiadome względy pokrzyżowały kalendarze sportowe we wszystkich dyscyplinach. Zawody balonowe w Krośnie planowane na majowy weekend udało się spontanicznie rozegrać we wrześniu w kameralnej formie. Emocjonującą relację z kosza zawodniczego balonu zapewniła Ewa Daszewska.

A poza tym m.in. felietony Krzysztofa Krawcewicza, Jarosława Czaplickiego, Piotra Długiewicza...


Życzymy miłej lektury
Redakcja PLAR