Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341


Potrzebna Cessna C150 lub C152 do szkolenia, zakres 100 h. Tel. 601 966 341



2017-11


Zamów e-wydanie w publio w e-kiosku


W listopadowym numerze "Przeglądu Lotniczego" polecamy:

Dostawca uśmiechu - SportStar RTC
Jakim samolotem zastąpić leciwe, aeroklubowe Cessny? W Aeroklubie Gdańskim od czerwca br. użytkowany jest Sportstar RTC, należący do wprowadzonej w 2011 roku przez EASA klasy CS-LSA. Z artykułu prezesa aeroklubu Mikołaja Chrzana dowiemy się, czy wybór czeskiego samolotu okazał się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę i co o nowym nabytku sądzą latający na nim instruktorzy i uczniowie. W sesji foto oprócz Sportstara wziął udział pruszczański An-2; zdjęcia Roman Peczka.

TTx - speedster z logo Cessny
TTX jest niewątpliwie Cessną inną niż wszystkie - to kompozytowy dolnopłat, którego projekt nie narodził się w macierzystej wytwórni. Samolot często przedstawiany jako bezpośredni konkurent SR22 stanowi zwieńczenie serii obejmującej modele 300, 350 i 400. I choć jest to najszybszy obecnie jednosilnikowy samolot ze stałym podwoziem, dzięki oryginalnemu projektowi aerodynamicznemu świetnie spisuje się także na małych prędkościach. Wrażeniami z lotu na TTx dzieli się nasz brytyjski korespondent Dave Unwin.

Kąt natarcia - niewidoczny parametr
Przeciągnięcie na małej wysokości to najczęstsza przyczyna katastrof w lotnictwie. W wielu przypadkach do przeciągnięcia dochodzi w wyniku awarii silnika. Każdy lotnik wie, że należy wówczas "zabezpieczyć prędkość". To jednak skrót myślowy, bowiem przede wszystkim chodzi o zachowanie bezpiecznego kąta natarcia. Procesy aerodynamiczne, których świadomość sprzyja podjęciu prawidłowego działania po zaistnieniu takich sytuacji wyjaśnia Andrzej Pazio.

Lataliśmy po Australii
Uczestników tej wyprawy połączyło zamiłowanie do lotnictwa i lotniczych podróży. Skrzyknęli się w mediach społecznościowych i polecieli na 9 dni do Australii, gdzie nie tylko odwiedzali zagubione w ceglastym interiorze lądowiska, wypatrując kangurów, ale też poznawali lokalne zabytki, atrakcje przyrodnicze, obyczaje i kuchnię. Jak zapewniają organizatorzy lotniczych rajdów i autorzy ilustrowanej fotografiami relacji, Krzysztof Mikulski i Robert Zarański, taką wyprawę pamięta się do końca życia...

Rekord
We wrześniu nasi najlepsi i najbardziej doświadczeni skoczkowie, specjalizujący się dyscyplinie Skydiving Formation, spotkali się na strefie spadochronowej Sky Force w Piotrkowie Trybunalskim, gdzie została podjęta próba ustanowienia Sekwencyjnego Rekordu Polski 30-way. Udało się! Jak przebiegały przygotowania oraz jak budowano rekordową formację opisuje Witold "Kielerc" Kielerz, uczestnik wydarzenia, a dzięki wspaniałym zdjęciom z powietrza Jacka Grabowskiego wszyscy przeżyjemy towarzyszące skoczkom emocje.

Toruń '17 - mistrzostwa po przełomie
Podczas rozgrywanych na przełomie lipca i sierpnia w Toruniu mistrzostw świata w akrobacji szybowcowej, Jerzy Makula zadebiutował w roli dyrektora zawodów. Zakończenie kariery sportowej przez zdobywcę siedmiu indywidualnych tytułów mistrza świata daje jego dotychczasowym rywalom więcej szans na zwycięstwa. Nasi piloci zyskali natomiast doświadczonego trenera i mentora, który chce znowu widzieć Polaków na podium. O przełomowych, a do tego świetnie zorganizowanych mistrzostwach, pisze Joanna Wieczorek.

Stowarzyszeni w RWD
Stowarzyszenie Lotnictwa Eksperymentalnego EAA 991 zostało założone w 1992 roku. W uroczystych obchodach jego 25-lecia, które odbyły się we wrześniu na lotnisku w Łososinie Dolnej, wziął udział współzałożyciel SLE i budowniczy słynnej Kukułki, Eugeniusz Pieniążek. Ważną rolę w obecnej działalności stowarzyszenia odgrywa zbudowana pod jego egidą latająca replika RWD-5R. Autorem jubileuszowej, okraszonej wspomnieniami i zdjęciami relacji jest Zbigniew Sułkowski, jeden z członków SLE.

Replika Orlika
W podkonińskim Ślesinie trwa budowa latającej repliki Orlika Olimpijskiego - polskiej, wyczynowej konstrukcji, która wystartowała w międzynarodowym konkursie na szybowiec olimpijski w 1939 roku, zajmując drugie miejsce. Jedyny zachowany do dzisiaj egzemplarz Orlika można oglądać w muzeum szybownictwa w Elmirze w USA. Na jakim etapie znajdują się prowadzone przez Jerzego Gruchalskiego prace pisze Tomasz Murawski, współautor projektu. W tekście zdjęcia z budowy, a także historyczne.

Kielce '17 pełne nowości
Odbywająca się w październiku druga edycja Targów Lotnictwa Lekkiego przyciągnęła do Kielc 60 wystawców. W tym roku nie brakowało nowości. Zadebiutowały m.in. trzy ultralekkie śmigłowce, ciekawie przedstawiała się oferta jednostek napędowych, w tym bydgoskiej firmy Świątek, zainteresowanie budziły też niezwykle lekkie, pracujące w obiegu Wankla silniki zza zachodniej granicy. Targi podsumowują Krzysztof Krawcewicz i Roman Peczka.

A oprócz tego:
Lotnicze aktualności z kraju i ze świata, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego, który przekonuje, że aforyzm "mowa jest srebrem, a milczenie złotem" odnosi się także do korespondencji radiowej, felietony: Piotra Długiewicza o tym, że latać nie każdy musi, ale (prawie) każdy może - nawet po sześćdziesiątce, choć wymaga to więcej czasu nad książką i w kokpicie; oraz z serii "Captain Speaking" Jarosława Czaplickiego, który tym ma przesłanie dla młodych szybowników - ku przestrodze, dla instruktorów - ku poczuciu odpowiedzialności za udzielany instruktaż.

Życzymy miłej lektury
Redakcja PLAR