Reklama
W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341


Potrzebna Cessna C150 lub C152 do szkolenia, zakres 100 h. Tel. 601 966 341



2017-09


Zamów e-wydanie w publio w e-kiosku


We wrześniowym numerze "Przeglądu Lotniczego" polecamy:

Magnus Fusion - szybkość i uroda
Aerodynamiczna linia tego samolotu zdradza jego pochodzenie - w tworzeniu Magnusa Fusion uczestniczył Peter Besenyei, pilot akrobacyjny i legenda Red Bull Air Race. Eryk Auguścik opisuje swoje spotkanie z pierwszym w Polsce węgierskim ultralajtem, tekst ilustrujemy zdjęciami Andrzeja Rutkowskiego, wykonanymi w urokliwych krajobrazach Beskidu Małego.

Ten poczciwy Venture
Motoszybowiec Slingsby Venture w latach 70. został zamówiony przez RAF do podstawowego szkolenia pilotów. Dziś lata dalej w klubach i w rękach prywatnych właścicieli. To licencyjna, produkowana w Wielkiej Brytanii wersja słynnych niemieckich Scheibe SF-25 Falke, które z silnikami Rotax oferowane są do dzisiaj. Dave Unwin opisuje, jak się lata (a także kołuje...) na tej ciekawej konstrukcji. Zdjęcia Keith Wilson.

Tego jeszcze nie grali
Pokaźna medalowa kolekcja Sebastiana Kawy wzbogaciła się w tym roku o trzy cenne trofea. Nasz szybownik w sezonie 2017 odniósł aż trzy spektakularne zwycięstwa, zostając dwukrotnie mistrzem świata i raz mistrzem Europy, do tego w trzech różnych klasach. Cieszy również fakt, że jeden z mistrzowskich tytułów Sebastian wywalczył na nowym polskim szybowcu GP-14 Velo, debiutującym w zawodach klasy 13,5 m. Relacja Tomasza Kawy.

Mielecki zlot "Antków"
Do Mielca przyleciały "Antki" z Czech, Grenlandii, Francji, Litwy, Niemiec, Szwecji, Ukrainy i oczywiście z Polski. Gwiazdą zlotu był ukraiński An-2-100 z turbinowym silnikiem MS-14. Dwupłatowce wzięły udział w powietrznej defiladzie nad miastem, zakończonej lądowaniem na celność. I pomyśleć, że od oblotu produkowanego także w Mielcu Ana-2 właśnie minęło 70 lat... Tekst i (unikatowe!) zdjęcia Andrzej Rutkowski.

FIS - co warto wiedzieć
Co widzi informator FIS na swoim ekranie, jakie informacje są dla niego istotne, jak może nam pomóc? Informator FIS Warszawa i FIS Olsztyn Andrzej Rutkowski, odpowiadając na pytania naszych czytelników, krok po kroku wyjaśnia, jak działa ta pierwsza służba ruchu lotniczego, z którą ma do czynienia szkolący się pilot po wylocie z macierzystego lotniska.

Organizacje ATO
Działalność zatwierdzonych organizacji szkolenia lotniczego podlega certyfikacji ULC. ATO mogą prowadzić szkolenia do licencji i uprawnień lotniczych, a wymogi dotyczące ich funkcjonowania znajdują się nie tylko w prawie krajowym, ale też unijnym. Regulują one m.in. kwestie wymaganego personelu, floty i zarządzania dokumentacją. Tajemnice ATO zdradza Paweł Szarama, radca prawny, specjalista z zakresu prawa lotniczego.

Wszystko o STAY
Wskaźnika STAY nie znajdziemy w ICAO DOC. 4444, gdyż pochodzi on z procedury regionalnej, która narodziła się w Europie. Wskaźnik ten, zamieszczany w planie lotu, informuje o "aktywności specjalnej" w określonym miejscu przestrzeni powietrznej (np. krążeniu nad punktem nawigacyjnym). Więcej dowiemy się z tekstu Klaudiusza Dybowskiego, instruktora Ośrodka Szkolenia Personelu ATS PAŻP.

Bardzo ważny NOTAM
Ten NOTAM łatwo przeoczyć, a wprowadza ważne zmiany w dostępności przestrzeni powietrznej. We wrześniu w północno-wschodniej i wschodniej Polsce pojawiły się nowe, dość duże i aktywne przez całą dobę strefy. Ich utworzenie uzasadniane jest potrzebami obronności naszego kraju. O tym, co wolno a czego nie wolno pilotowi general aviation w EA117, EA118, EA119 i EA120 pisze Andrzej Rutkowski.

Mazury AirShow
Chociaż była to już dziewiętnasta edycja Mazury AirShow, ta organizowana przez Aeroklub Krainy Jezior impreza wciąż jest wyjątkowa. Tylko tutaj możemy podziwiać wodnosamoloty i amfibie startujące do pokazu wprost z nawierzchni jeziora Niegocin, a na kętrzyńskim lotnisku w rodzinno-piknikowej atmosferze porozmawiać z załogami samolotów i śmigłowców. Sierpniowy weekend na Mazurach spędził z aparatem Michał Prokurat.

Pokazy nad Zatoką
Odbywające się na gdyńskiej plaży pokazy przyciągnęły rekordową publiczność - obserwowało je nawet 200 tys. osób. Cechą wyróżniającą Gdynia Aerobaltic jest nie tylko miejsce, także czas: to jedna z niewielu imprez lotniczych w Europie, podczas których statki powietrzne prezentują się na tle wieczornego i nocnego nieba. Umiejętności pilotów w połączeniu z zastosowaną pirotechniką czy oświetleniem LED stworzyły niesamowite widowisko, które obserwował, fotografował i opisał Filip Modrzejewski.

A oprócz tego:
Lotnicze aktualności z kraju i ze świata, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego, który posługując się filmowym przykładem ("Barry Seal: Król przemytu") i własnymi doświadczeniami przekonuje, że general aviation fajne jest, felietony: Piotra Długiewicza o zagadce istnienia Donalda Trumpa, tajemnicy chemitrails i - już na poważnie - spadochronowych systemach ratunkowych BRS oraz Dominika Pundy o wyższości baranka nad sztucznymi obiciami pokrywającymi fotele pilotów; a także kolejny epizod z życia pilota z serii "Captain Speaking" Jarosława Czaplickiego: tym razem o pełnych lotniczych wyzwań opryskach lasów w dalekiej, północnej Kanadzie.

Życzymy miłej lektury
Redakcja PLAR