Reklama

W sklepie


Ogłoszenia drobne
KUPIĘ

Aeroklub Krainy Jezior (lotnisko Kętrzyn - Wilamowo) poszukuje do wynajęcia na 1-1,5 miesiąca samolotu ULM (np. 3Xtrim). Nie wykluczamy możliwości jego nabycia.

Oferty prosimy kierować na adres: biuro@lotniskoketrzyn.pl.


Muchę 100 A kupię. Tel. 536 364 199.


SPRZEDAM

Sprzedam siłownik/trymer do motolotni nowy do przesuwu płata względem wózka. Uniwersalny, znany w branży. Konstrukcja od podstaw dedykowana motolotniom.

Ewentualne pytania proszę kierować pod miron0872@interia.pl czy też telefonicznie 605 521 514, na życzenie wyślę oczywiście zdjęcia.


Nadanie zdatności do lotu Samoloty i Wiatrakowce – ultralekkie Dla znaków  SP-xxx  jak D-Mxxx DULV / DAeC / 026 USP/C kom. (+48) 602 863 670,

biuro@air-marine.eu 


Sprzedam Rotax 503 cena 4000 zł i wał korbowy do Rotaksa 462 500 zł.

Tel. 601 87 13 11.


 

LĄDOWISKO

Suliszew 2, pow. nieruchomości 4,91 ha, pas trawa 870x45 m

hangar 15x15 m płyta warstwowa, rozpoczęta budowa domu - pełna infrastruktura

tel. 602225180, Tomasz

 


INNE

Wynajmę miejsce postojowe w hangarze na lotnisku Muchowiec w Katowicach (EPKM) dla samolotu o rozpiętości skrzydeł ok. 10 do 12 m. Szczegółowe informacje pod nr tel. 502-074-019


Aeroklub Warszawski poszukuje Mechanika Obsługi Samolotów z licencją Part-66, kategoria B1.2. Mile widziane doświadczenie przy obsłudze samolotów Cessna 150/152/172, AT-3 potwierdzone wpisem do licencji. Tel. +48 22 864-66-15


Szukam konkretnego Człowieka lub Firmy z możliwościami wejścia w nową inwestycję. Mam wartościowy projekt który swoją innowacyjnością wyprzedza pod wieloma względami konkurencyjne w swojej kategorii pojazdy i rywalizowałby z: PAL-V ,AeroMobil ,Terrafugią i innymi podobnymi konstrukcjami.
Projekt mojej konstrukcji to jednoosobowy dwu śmigłowy pojazd lądowo- powietrzny pionowego startu poruszający się po drogach z prędkością do 50 km/h { aby dojechać do miejsca startu}  i gabarytach do jazdy dł.3,75m.x szer.2,0 m.x wys.1,9 m., a w locie dł.5,0 m.x rozpiętość  5,2 m. x wys.od 2,1 do 3,3 m. Znamiona i cechy konstrukcji pozwalają osiągnąć szybkości większe niż wiatrakowce i śmigłowce oraz większą zwrotność którą trzeba by ograniczyć.Waga własna poj. ok 250 kg.
Pojazd mechanicznie jest konstrukcją genialnie prostą ale wymagającą zastosowania niezwykłych materiałów i precyzji wykonania.
Dodam że konstrukcja jest przed zgłoszeniem do UP RP.i jest wynikiem wielu lat ewolucji i rozważań.
Bogusław Dzikowicz  e-mail bodzik@onet.pl     tel.501-763-632 78-640 Tuczno Trzecie 14A


Opracowuję Instrukcje operacyjne lądowisk, plany ratownicze, uzgodnieni w PAŻP, wpis do ewidencji lądowisk ULC, kody ICAO, pozwolenia radiowe - więcej informacji pod nr tel. 504 107 309


Były pilot zawodowy samolotowy i śmigłowcowy, absolwent AON (kierunek Lotnictwo, specjalizacja Ruch Lotniczy), 42 lata pracy na stanowiskach kierowniczych technicznych, podejmie pracę w lotnictwie w niepełnym wymiarze godzin. Tel: 691-344-480

 


Ultralekki JK05 Junior 
do wynajęcia. Bobrowniki
k. Warszawy. http://www.pozyczsamolot.pl

Pilot po wypadku na paraplanie, rencista, chętnie podejmie pracę na lotnisku/lądowisku lub innej posesji, pilnowanie 24 h, z możliwością zakwaterowania na miejscu, Krystian Leśny, tel: 600330241, k.lesny@wp.pl


An-2, AWC, AOC przyjmiemy zlecenia tel. 601-966341



2018-05


Zamów e-wydanie w publio w e-kiosku


W majowym numerze "Przeglądu Lotniczego" polecamy:

Ultralekkie sześć stopni swobody - Dynali H3
Belgijski Dynali H3 EasyFlyer to pierwszy helikopter, wpisany do prowadzonej przez ULC ewidencji ultralekkich statków powietrznych. Masa własna napędzanej 110-konnym Rotaxem maszyny to mniej niż 300 kg. W obszernym artykule przybliżamy konstrukcję tego wiropłata wraz z najnowszymi modyfikacjami, jej historię oraz wyjaśniamy tajemniczą nazwę "Dynali"... Zdjęcia Romana Peczki każdego zabiorą w powietrze.

Aero 2018
Żeby wiedzieć, co święci się w General Aviation, trzeba pojechać do Friedrichshafen. Najpopularniejsze targi lotnictwa ogólnego w Europie są lustrem, w którym odbijają się najnowsze trendy w GA. Jak pisze Marcin Wiśniewski w relacji z AERO 2018, tegoroczna edycja przebiegała pod znakiem napędów elektrycznych i multicopterów, choć nie zabrakło też bardziej tradycyjnych premier.

Jet od Hondy
Pierwszy egzemplarz odrzutowej Hondy w Polsce otrzymał znaki rejestracyjne "SP-CHE". Nie bez przyczyny... Premiera samolotu odbyła się w kwietniu na warszawskim Okęciu. HondaJet robi wrażenie, a silniki umieszczone na pylonach nad skrzydłami to nie jedyne oryginalne rozwiązanie, czyniące z niej konstrukcją wyjątkową. Tekst Sławomira Kasjaniuka ilustrujemy zdjęciami, które wykonał Roman Peczka.

Włoski klasyk - SIAI-Marchetti S.205
Rynek wtórny samolotów GA to nieskończona kraina pełna ciekawych konstrukcji, tylko wybierać. Nasz brytyjski korespondent, doświadczony pilot Dave Unwin przedstawiwszy oblatuje różne klasyczne typy i w każdym znajduje szereg unikatowych zalet (oprócz niskiej ceny) i to "coś", dla koneserów. Tym razem miał okazję zapoznać się z 50-letnim przedstawicielem najpopularniejszej wersji S.205-20/R z 200-konnym Lycomingiem i był zachwycony. Jak pisze, to samolot stworzony do przelotów, o świetnych osiągach i do tego piękny, co widać na zdjęciach Keitha Wilsona.

Cel: Kazachstan
Dominik Punda relacjonuje swoją kolejną lotniczą trasę udowadniającą, że dla general aviation nie ma celów zbyt odległych... Tym razem poleciał do Kazachstanu, by na położone pod Ałmatami lotnisko Borałdaj przebazować zakupionego w Polsce Twin Stara. Jak się okazuje, w wyprawie na Wschód nie zawsze wszystko przebiega zgodnie z planem... Cenne rady dla latających podróżników.

Lądowanie z bocznym wiatrem
W trzecim artykule z cyklu poświęconego lądowaniom zajmujemy się tematem najtrudniejszym: lądowaniem z bocznym wiatrem. Podpowiadamy, jak przygotować się do takiego manewru i na co zwracać uwagę. Warto przeczytać i ćwiczyć.

Orlik rośnie w oczach
Ostatnio o budowie repliki Orlika Olimpijskiego pisaliśmy w listopadzie 2017 r. Co zmieniło się od tego czasu? Warsztat mistrza stolarstwa lotniczego Jerzego Gruchalskiego odwiedził Krzysztof Krawcewicz. Premiera być może już w październiku, a zaraz potem Pan Jerzy zabiera się za budowę kolejnego, legendarnego polskiego szybowca...

Łowcy ciszy
Kontynuując cykl artykułów poświęconych lotnictwu wojskowemu - na jego 100-lecie - przedstawiamy efekty niezwykłej nadmorskiej sesji air-to-air ze śmigłowcami Marynarki Wojennej - radzieckim Mi-14 i amerykańskim SH-2G w roli głównej. Autor zdjęć Filip Modrzejewski opisuje oba typy i specyficzne zadania, do jakich są przeznaczone.

Nowy sport - nowe sukcesy
Indoor skydiving to nowa dyscyplina, powstała w wyniku połączenia elementów spadochroniarstwa i akrobatyki. Zawodnicy rywalizują nie pod kopułą nieba, a w szklanych tunelach aerodynamicznych. O sukcesach Polaków - bo nasi reprezentanci zaliczają się do światowej czołówki tego sportu - pisze Edyta Zielińska.

Napoleon z Zumbachem
W kwietniu w miejscowości Napoleon odbył się dzień otwarty w nowym Muzeum 303 im. ppłk. pil. Jana Zumbacha. To muzeum prywatne, powstałe z inicjatywy Tomasza Kajkowskiego, w którym zgromadzono ponad 2000 eksponatów. Do tego można do niego dolecieć - w pobliżu znajduje się opisywane już w PLAR lądowisko Natolin.

Szkoła w Fordonie
W tym roku przypada 85. rocznica utworzenia Szkoły Szybowcowej w Fordonie. Działała do 1963 r. i w tym czasie wyszkoliła tysiące pilotów. Po likwidacji, jej majątek przejął Aeroklub Bydgoski. Dzieje szkoły przybliża Kazimierz Wojciech Chudziński, historyk Klubu Seniorów Lotnictwa w Bydgoszczy. Dla zainteresowanych do nabycia w naszym sklepie monografia autora.

A oprócz tego:
Lotnicze aktualności z kraju i ze świata, kalendarium najważniejszych imprez lotniczych, artykuł wstępny Redaktora Naczelnego o tych, którym przeszkadza szkolenie pilotów na małych samolotach, ale bez skrupułów wsiadają do rejsowych, felietony: Piotra Długiewicza, o tym że obowiązująca w lotnictwie zasada "safety always" i polska "jakoś to będzie" stoją w zasadniczej sprzeczności, oraz kapitana Jarosława Czaplickiego o specyficznych pilotach, którzy odczuwają lęk przed lataniem, a mimo to pną się w górę kariery lotniczej, zatruwając życie innym. Pod rozwagę.

Życzymy miłej lektury
Redakcja PLAR